۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۰۶۱۲۱
آیت الله علما:

گروه های تکفیری بزرگ ترین تهدید برای جهان اسلام هستند

خبرگزاری رسا - امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دیدار نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب گروه های تکفیری را خطر بزرگی برای اسلام خواند و آن را تهدید بزرگی برای اسلام تلقی کرد.
گروه های تکفیری بزرگ ترین تهدید برای جهان اسلام هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر گفت: خداوند رسول خدا (ص) را به پیامبری مبعوث کرد تا که دستورات الهی را بدون اخذ دستمزد و اجرتی در اختیار بندگانش قرار دهد، رسول خدا (ص) نیز چنین کرد و به ایمان آورندگان اعلام کرد که من برای انجام رسالتم به جز مودت و دوستی با اهل بیت (ع) و نزدیکانم چیزی از شما طلب نمی کنم زیرا اهل بیت (ع) دامن هایی نورانی و انسان ساز هستند که انسان را به سوی معراج سوق می دهند و این ارتباط باید محفوظ گردد و مستدام بماند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) نزدیکان خود را حضرت علی،فاطمه و حسن و حسین (ع) معرفی می کند و بسیاری از علمای اهل سنت نیز در این راستا نزدیکان پیامبر (ص) را این افراد اعلام می کنند.
آیت الله علما مطابق سخنی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: نگاه کردن به چهره حضرت علی (ع) عبادت است و اینکه حضرت برای پیامبر بهترین برادر و حمزه برای او بهترین عمو به شمار می آید.
وی رمز جاذبه حضرت علی (ع) را محبتش بیان کرد و گفت: حضرت علی (ع) انسان کامل و جامعی است که هرگز نیستی در او راه ندارد و به همین دلیل است که بعد از گذشت هزار و چهارصد سال هنوز می بینیم که تمامی مذاهب از مسیحی گرفته تا یهودی و کمونیست در ثنایش قلم می زنند و یک بعد از ابعاد وجودی او را بیان می کنند.
امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: حضرت علی (ع) مظهر تام خدای تبارک و تعالی و مظهر توحید و اخلاص است و از آن جا که توحید و اخلاص با فطرت انسان ها گره خورده ، علی (ع) نیز به خاطر عبودیت و اخلاص محضش به مرتبه و جایگاهی والا در میان آنان دست یافته است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیست و ششم اردیبهشت مصادف با اعلام موجودیت رژیم اشغالگر و غاصب صهیونیستی و ملقب به یوم النکبت است که این نام به خاطر تمام جنایات اسرائیل در منطقه برازنده این روز می باشد.
نماینده ولی فقیه اظهار کرد: بیست و هفت اردیبهشت سالروز ارتحال آیت الله العظمی بهجت بزرگمردی است که تمام عمرش را در راه اخلاص و صراط مستقیم گذراند.
وی یاد آوری کرد: اول خرداد سال 1359 مصادف با آغاز محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است که این تحریم ها و محاصره ها تا کنون ادامه داشته و موجب خود باوری و خود کفایی ما شده است که این امر یک برکت آسمانی محسوب می شود که در آن حکمتی نهفته است.
آیت الله علما همچنین اعلام کرد: مطابق فرمایش رهبری تحریم ها راهی است به سوی شکوفایی و استقلال اقتصادی لکن ما باید روی پای خودمان بایستیم و تن به مذاکره ذلت آمیز با آمریکا ندهیم که برای تحقق این هدف بهترین راه پشت سر مقام معظم رهبری حرکت کردن و دلسرد نشدن است.
وی در ضمن گرامیداشت اول خرداد روز فیلسوف بزرگ ملاصدرا بیان کرد: ملاصدرا کسی بود که توانست قرآن، برهان، روایات و افکار را با هم تلفیق کند و آن را به صورت فلسفه ای جامع در بیاورد.
امام جمعه کرمانشاه در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری و نخست وزیر پاکستان گروه های تکفیری را خطر بزرگی برای اسلام خواند و آن را تهدید بزرگی برای اسلام تلقی کرد./967/پ202/ج
ارسال نظرات