۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۰۶۱۳۲
از سوی سازمان همکاری اسلامی؛

کمیته ویژه حمایت از قدس تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ سازمان همکاری اسلامی برای حمایت از قدس شریف در برابر سیاست یهودی سازی رژیم صهیونیستی، کمیته ویژه تشکیل داد.
همکاري اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "ایاد امین مدنی" دبیر کل سازمان همکاری اسلامی، در پیامی به ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از تشکیل کمیته ویژه برای حمایت از قدس اشغالی در برابر سیاست یهودی سازی رژیم صهیونیستی خبر داد.

 

مهند العکلوک، کاردار نماینده دائم تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان همکاری اسلامی، تشکیل کمیته ویژه در این سازمان را در چارچوب اجرایی شدن قطعنامه صادره در چهلمین نشست شورای وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی دانست.

 

چهلمین نشست شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی دسامبر گذشته در کوناکری پایتخت جمهوری گینه برگزار شده بود.

 

العکلوک گفت: بر اساس بند اول قطعنامه نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی این کمیته وظیفه دارد با رایزنی های بین المللی، دیدار با نمایندگان کشورها در پایتخت های مختلف و همچنین مراوده با سازمان های بین المللی، پیام سازمان همکاری اسلامی درباره پیامد تداوم سیاست یهودی سازی را به این مراکز، سازمان ها و کشورها ابلاغ کند.

 

وی پیامد سیاست یهودی سازی قدس را از نگاه سازمان همکاری اسلامی، از دست رفتن فرصت ها برای صلح منطقه ای و از سرگیری درگیری ها در منطقه دانست و افزود: هتک حرمت مسجد الاقصی خط قرمز ماست و جهان اسلام هرگز اجازه نمی دهد این خط قرمز نادیده گرفته شود در نتیجه برای مقابله با آن هیچگاه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

 

گفتنی است کمیته ویژه حمایت از قدس در سازمان همکاری اسلامی متشکل از نمایندگان فلسطین، عربستان، مغرب، اردن، مصر، گینه، مالزی، ترکیه، جمهوری آذربایجان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی است./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات