۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۰۶۱۳۴
هنیه:

در هیچ شرایطی حاضر به کنار گذاشتن مقاومت نیستیم

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در باریکه غزه ضمن اشاره به اینکه جنبش حماس هرگز سلاح خود را بر زمین نخواهد گذاشت، تاکید کرد که ما همواره به مقاومت پایبند بوده و در هیچ شرایطی حاضر به کناره گیری از آن نیستیم.
هنبه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت مردمی فلسطین در مراسم فارغ التحصیلی دور تازه ای از نیروهای پلیس فلسطینی در دیر البلح در مرکز باریکه غزه تصریح کرد که جنبش متبوعش نه به خاطر ضعف و ناتوانی، بلکه با عزت و اقتدار و به خاطر حفظ وحدت ملت فلسطین و حمایت از مساله فلسطین حاضر است از حاکمیت در غزه دست بکشد، اما با این حال همواره نسبت به مساله و اصول ملی فلسطین پایبند و وفادار بوده و شیرمردان آن سربازانی وفادار برای ملت خواهند بود.

 

هنیه ضمن اشاره به توافقات صورت گرفته میان حماس و فتح در زمینه پرونده های امنیتی، افزود: جنبش متبوعش به تمامی این توافقات پایبند خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: هیات های فتح و حماس بر سر جزئیات کامل پرونده امنیتی از جمله دکترین امنیتی، جرم شمردن همکاری امنیتی با دشمن صهیونیستی، بازسازی ساختار سرویس های امنیتی و پایبندی به گزینه مقاومت به توافق رسیده اند.

 

نخست وزیر دولت فلسطین همچنین اظهار داشت: حماس هرگز نمی خواهد ساکنان غزه از نعمت آزادی برخوردار باشند اما از طرف دیگر ساکنان کرانه باختری همچنان در معرض بازداشت سیاسی و رنج و محنت های ناشی از آن قرار داشته باشند، زیرا عزت و کرامت فلسطنینیان در کرانه باختری، عزت و کرامت ساکنان غزه نیز هست.

 

اسماعیل هنیه ضمن تاکید بر اینکه امضای توافقنامه آشتی ملی هرگز در نتیجه بحران ها و فشارهای اعمال شده بر جنبش متبوعش نبوده، تصریح کرد:عناصر امنیتی غزه همچنان به وظایف و مسئولیت های خود در زمینه تامین امنیت شهروندان ادامه می دهند.

 

هنیه همچنین به روابط با مصر اشاره و آن را کاملا استراتژیک و راهبری خواند و گفت: جنبش حماس صرف نظر از اوضاع جاری، مایل به حفظ این روابط است.

 

وی در ادامه سخنانش خاطر نشان ساخت: بهترین واکنش از سوی ملت فلسطین در سالروز فاجغه اشغال فلسطین، پایبندی به گزینه مقاومت خواهد بود.

 

هنیه ضمن تقدیر و تمجید از ثبات و پایداری اسرا و ساکنان قدس تاکید کرد: به یاری خداوند آزاد سازی فلسطین از لوث اشغالگری صهیونیست های غاصب بسیار نزدیک است و این امر چندان دور از دسترس نیست./982/ب101/د

ارسال نظرات