۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۰۶۱۸۲
با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمی؛‌

هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ‌ هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.
ستاد همكاري حوزه و آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مجتمع یاوران مهدی(عج) با سخنرانی مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان چهار محال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام صالحی منش استاندار قم حضور داشتند.

همچنین ائمه جمعه مراکز استان‌ها، مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، معاونان فرهنگی و پرورشی ادارات کل آموزش و پرورش، مدیران حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استانی، مدیران ارشد وزارت آموزش و پرورش، صاحبان مقالات و صاحب نظران و کارشناسان حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش از مدعوین این همایش بودند.

حجت‌الاسلام ملکی دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش نخستین سخنران این همایش بود، وی بیان کرد: کمیته اجرایی همایش از اوائل بهمن ماه فراخوان مقاله را آغاز کرد و تا کنون 309 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی با بیان این که از میان مقالات ارسالی 90 مقاله پذیرفته شده است، ابراز کرد: از این میان 20 مقاله برگزیده شده که در فصلنامه پژوهشی مطالعات آموزش و پرورش و کتاب همایش منتشر و در روز همایش نیز در قالب سه کارگاه آموزشی ارائه می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه نیز در این همایش با بیان این‌که تفاهم‌نامه‌ها میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه نباید بایگانی شود، افزود: به دور از مسائل حزبی و جناحی باید عمل کرد چون حزب و جناح می‌آیند و می‌روند و آنچه باقی می‌ماند رسالت دینی و مسؤولیت ما به عنوان یک امانت الهی است.

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر این‌که حوزه نباید تنها رسالت خود را در منبر بداند، گفت: امروز عرصه‌های مختلفی همچون فضای مجازی را داریم که باید با برنامه ریزی درست برای کسانی که وارد این عرصه می‌شوند در کنار اقدامات دشمنان ما نیز برنامه‌هایی مطابق با فطرت انسان در اختیار کاربران قرار دهیم.

فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در این همایش طی سخنانی وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که آموزش و پرورش مسؤول نو آوری و خلاقیت بر مبنای دینی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش مسؤول انتقال فرهنگ است و می‌تواند در یک بستر طبیعی و به دور از اجبار پیام‌های انقلاب را به نسل‌های آتی برساند.

وی بر ضرورت همکاری آموزش و پرورش با حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه با تولید محتوا می‌تواند به نظام آموزش و پرورش کمک کند و پاسخگوی پاسخ‌ها و نیازهای دانش آموزان باشد.

فانی با بیان این‌که در هر نظام و حکومتی وظیفه تربیت و شکوفایی استعدادهای آن جامعه با توجه به ارزش‌های حاکم بر عهده آموزش و پرورش است، ابراز کرد: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین فصل مشترک حاکمیت و ملت است.

گفتنی است در نوبت بعد از ظهر این همایش نفرات برتر در بخش مقاله به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

شایان ذکر است هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها فردا صبح نیز در مجتمع یاوران مهدی(عج) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و یکی از مسؤولان فعال در عرصه فضای مجازی ادامه می‌یابد.

گفتنی است در حاشیه هشتمین همایش علمی تربیت اسلامی فضای مجازی چالش‌ها و راهکارها نمایشگاهی از دستاوردهای علمی از سوی دفتر همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای بازدید علاقه‌مندان دایر است./927/پ202/ن

ارسال نظرات