۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۲۰۷
آیت الله نوری همدانی:

مسلمان قهرمان میدان علم و مبارزه است

خبرگزای رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که مسلمانان باید دو عرصه علم آموزی و مبارزه با دشمنان قهرمان باشند، گفت: شما جوانان باید نسبت به مسائل زمانه آگاه باشید و اقدامات لازم را در این راه انجام دهید.
آيت الله نوري همداني ديدار طلاب با آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب مدرسه خاتم الاوصیا(ص)، اسلام را دین حرکت و فعالیت توصیف کرد و اظهار داشت: مسلمانان باید هم در عرصه علم و فناوری و هم در مبارزه با دشمنان قهرمانانه به پیش بروند.

وی آگاهی از شرایط زمان و انجام اقدامات متناسب با آن را برای نسل جوان ضروری خواند و گفت: با علم و کسب آگاهی می توانید در مقابل جریان‌های ضد اسلامی قیام کنید، همان گونه که پیامبر(ص) از سویی جامعه را عالمانه هدایت می کرد و از سوی دیگر علیه کافران قیام می کرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم علمای مبارز را اسوه واقعی در خط مشی اسلام دانست و ابراز داشت: شیخ فضل الله نوری یکی از این علمای مبارز آگاه به زمان خود بود که باید طلاب جوان از ایشان الگو بگیرند.

این مرجع تقلید مرحوم آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری را به عنوان یکی دیگر از الگوهای روحانیان برشمرد و گفت: تأسیس حوزه علمیه کار هر کسی نیست و نیاز به درایت، تدبیر و مدیریت فوق العاده‌ای دارد؛ ایشان همان طور که روی سنگ مزارشان نوشته شده است برای اهل علم نقش پدری دلسوز را داشت و با رفتنش بسیاری یتیم شدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در شرح زندگی مؤسس حوزه علمیه قم بیان داشت: مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری در عراق 8 سال کرسی درس داشت و در سال 1340 ه.ق به قم آمد و 15 سال در اینجا اقامت کرد؛ من در سال 1362 ه.ق به قم آمدم و نتوانستم حضور ایشان را درک کنم.

وی درباره خصوصیات فردی مرحوم آیت الله حائری افزود: این عالم بزرگ مردی بسیار متواضع بود و هرکس از سؤال می پرسید ایشان با تأمل پاسخ می داد؛ ایشان به همان میزان که به طلاب شهریه می داد برای خود نیز بر می داشت و بسیار ساده زیست بود./928/پ203/ج

ارسال نظرات