۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۲۰۶۲۵۶

التماس نخست وزیر رژیم صهیونیستی به فلسطینیان

خبرگزاری رسا ـ نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر از محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، خواست تا میان آشتی فتح با حماس یا صلح با اسرائیل یکی را انتخاب کند.
نتانياهو

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از رادیو فردا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر از محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، خواست تا «میان آشتی فتح با حماس یا صلح با اسرائیل یکی را انتخاب کند».

 

نتانیاهو این سخن را بیست و ششم اردیبهشت، در آغاز دیدار با چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا، که به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود، بیان کرد.

 

وی افزود: فلسطینی‌ها یک انتخاب ساده در برابر خود دارند؛ چرا که نمی‌توانند هر دو گزینه را با هم داشته باشند.

 

سخنان نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس تازه‌ترین واکنش به پیمان آشتی ماه گذشته میان فتح و حماس است.

 

نتانیاهو یک روز پس از اعلام آشتی فتح و حماس، پس از هفت سال خصومت و نزاع این دو جبنش فلسطینی، گفت‌وگوهای سیاسی رژیم صهیونیستی با تشکیلات فلسطینی را متوقف کرد.

 

رژیم صهیونیستی مدعی است، حماس که موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و نابودی آن را در دستور کار خود دارد، نمی‌تواند بخشی از دولتی باشد که اسرائیل با آن مذاکره صلح می‌کند.

 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی که خبر ملاقات تسیپی لیونی، وزیر دادگستری، با محمود عباس را فاش کردند، خبر دادند که این نخستین دیدار پس از قطع مذاکرات صلح، در لندن انجام شده است.

 

لیونی و محمود عباس و هیأت همراه او روز پنج‌شنبه در لندن بودند و هریک ملاقات جداگانه‌ای نیز با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، داشتند.

 

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی 26 اردیبهشت اعلام کرد که نتانیاهو از اقدام خانم لیونی در ملاقات با هیأت فلسطینی «به‌ شدت خشمگین» است و آن را نوعی «تمرد» وزیر دادگستری دولت خود دانسته است.

 

ناخشنودی نخست وزیر رژیم صهیونیستی از آشتی فتح و حماس در حالی است که سران این دو جنبش فلسطینی گام‌های سریعی را برای عملی کردن مفاد توافق آشتی برداشته‌اند./993/1409/ح

 

ارسال نظرات