۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۰۶۴۳۲

نمایشگاه مولود کعبه در هند افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه عکس «مولود کعبه» با 50 قطعه عکس از زیارت‌گاه‌های متبرک شیعیان در موزه سالار جنگ شهر حیدرآباد هند افتتاح شد.
افتتاح نمايشگاه مولود کعبه در حيدرآباد هند
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه عکس «مولود کعبه» با حضور حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبرى در کشور هندوستان، سرکنسول جمهورى اسلامی ایران در شهر حیدرآباد هند و مهدى افضلى مدیرعامل مؤسسه توسعه‌ هنرهاى معاصر و احترام علی خان رییس موزه سالار جنگ افتتاح شد.
 
در این نمایشگاه آثار تجسمی که شامل پنچاه عکس از مجموعه عکس‌هاى محمد خوشرو از بارگاه مطهر حضرت على(ع)، امام حسین و حضرت عباس(ع) ، حرمین شریفین ائمه‌ معصومین(ع) در شهرهاى کاظمین و سامرا و همچنین حرم مطهر امام رضا(ع) و تعدادى آثار خوشنویسى از اساتید این رشته‌ هنرى با موضوع امام علی(ع) است در موزه سالار جنگ حیدرآباد در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت.
 
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌پور نماینده ولی فقیه در هندوستان، احترام علی‌خان رییس هیأت مدیره موزه سالار جنگ، دکتر ایناگندردی رییس موزه سالار چنگ، دکتر نوریان سرکنسولگری ایران در حیدرآباد، مهدی افضلی مدیرعامل مؤسسه توسعه هنرهای معاصر، احمد علی معاون رییس موزه و رییس کتابخانه‌های موزه سالار جنگ و جمعی دیگر از مسؤولان ایرانی و هندی حضور و از نمایشگاه بازدید کردند.
 
در ادامه این مراسم، رییس موزه سالار جنگ ضمن تقدیر از هیأت ایرانی برگزارکننده این نمایشگاه از هنرمندان و آثار هنری ایرانی به عنوان آثار فاخر و ماندگار یاد کرد.
 
همچنین حجت الاسلام و المسلمین مهدوی‌پور در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه درباره ویژگی‌های حضرت علی(ع) صحبت کرد و در ادامه ضمن تقدیر از رییس موزه سالار جنگ برای برگزاری این نمایشگاه که با نام و مناسبت میلاد مولود کعبه در حیدرآباد برگزار شده است؛ از این نمایشگاه آثار هنری مانند نوری در ظلمت یاد کرد.
 
در ادامه مهدى افضلى، مدیرعامل مؤسسه توسعه هنرهای معاصر به ایراد سخنرانى پرداخت و ضمن تشکر از کلیه‌ کسانى که در شکل‌گیرى این اقدام ارزشمند همکارى داشتند، آمادگى معاونت امور هنرى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى را براى ادامه‌ نمایش این آثار در سایر شهرهاى هندوستان را نیز اعلام و ابراز امیدوارى کرد که این‌گونه آثار در سایر کشورها جهان نیز به نمایش درآید.
 
در این نمایشگاه 50 قطعه عکس از محمد خوشرو در ابعاد بزرگ به نمایش درآمده است. تمرکز سوژه‌اى این آثار، حرم متبرک امام على(ع) است اما از کربلاى معلى، مشهد مقدس و بین الحرمین نیز عکس‌هایى نابى در زوایاى کمتر دیده شده به تماشا درآمده است؛ این عکس‌ها برگزیده دو کتاب نفیس و جامع عکس «سجده صاحبنظران» و «بر آستان رضا» است که خوشرو آنها را در سه سال اخیر به زیور طبع آراسته است.
 
گفتنی است این نمایشگاه از سوی خانه فرهنگ ایران در بمبئی و با همکاری سرکنسولگری کشورمان و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 24 اردیبهشت ماه افتتاح و به مدت یک هفته در موزه سالار جنگ این شهر در جنوب هند دایر خواهد بود./907/ب102/د
ارسال نظرات