۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۰۶۴۳۶

برگزاری نمایشگاه آشنایی با زندگی تازه‎مسلمانان در هلند

خبرگزاری رسا ـ نمایشگاه آشنایی با تازه‎مسلمانان و بررسی جنبه‎های عملی زندگی آنان پس از مسلمان شدن در شهر آمستردام هلند در حال برگزاری است.
تازه مسلمان هلندي در حال خواندن نماز
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نمایشگاه "تغییر دین: مسلمان شدن، مسلمان بودن" با هدف آشنایی با زندگی تازه مسلمانان و بررسی جنبه های عملی زندگی آنان پس از پذیرفتن دین اسلام در موزه آمستردام هلند در حال برگزاری است.  
 
ایده اصلی برگزاری چنین نمایشگاهی در حقیقت بر اساس پایان نامه دکترای وانسا ورون ناجم، انسان شناس هلندی شکل گرفته که در سال 1996 میلادی مسلمان شده است.
 
نمایشگاه "تغییر دین: مسلمان شدن، مسلمان بودن" تلاش می کند که اطلاعات بهتری در مورد حضور اسلام در هلند، کشوری که تعداد تازه مسلمانان آن از 15 هزار نفر گذشته است، در اختیار شهروندان هلندی قرار دهد.
 
گسترش اطلاعات مردم نسبت به گسترش اسلام در هلند، تصحیح اشتباهات رایج بازدیدکنندگان در مورد دین اسلام و تشویق آنان به کنار گذاشتن تصورات غلط در مورد مسلمانان و تازه مسلمانان از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه آمستردام عنوان شده است.
 
نمایشگاه "تغییر دین: مسلمان شدن، مسلمان بودن" از روز 11 آوریل در موزه آمستردام هلند آغاز شده و تا روز 27 ماه جولای میلادی ادامه خواهد یافت.
 
علاقه مندان می توانند برای آشنایی بیشتر به آدرس اینترنتی http://amsterdammuseum.nl/en/converted مراجعه کنند.
 
مسلمانان هلند بیش از یک میلیون از جمعیت 16 میلیون نفری این کشور را تشکیل داده و بیشتر آنان دارای اصالت ترکیه ای و مراکشی هستند./990/ ب903/د
ارسال نظرات