۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۰۶۵۵۳
استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی:

ترک نماز سر چشمه بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که انسان تا هنگامی که بر نمازهای واجب موظبت می کند شیطان هیچ راه نفوذی بر او ندارد، گفت: ترک نماز سرچشمه بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات انسان است.
نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند آیت الله سید ابراهیم ربانی مهمویی، استاد عالی حوزه علمیه خراسان حنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع مردم مسجد جامع پایین شهر بیرجند با بیان این که نماز مهم ترین پل ارتباطی انسان با خداوند است، گفت: تا زمانی که انسان بر نمازهای یومیه مواظبت می کند و آنها را در ابتدای وقت به جا می آورد شیطان هیچ راه سلطه ای بر او ندارد.

 

وی افزود: در بسیاری از روایات از حضرت رسول اکرم(ص) نقل شده است که تا زمانی که انسان بر نمازهای یومیه مراقبت می کند شیطان هیچ راه نفوذی بر او ندارد و از انسان می ترسد، گفت: اما همین که انسان نماز های واجب را ترک کرده و آنها را سبک بشمرد شیطان بر او مسلط شده و او را در انواع بلاها و گرفتاری های سخت می افکند.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که هنگامی که انسان با خلوص قلب به نماز می ایستد شیطان بر حضور قلب انسان و خضوع او حسادت می کند، گفت: در میان اعمال عبادی هیچ چیز به اندازه نماز موجب ناامیدی شیطان از انسان نمی شود.

 

آیت الله ربانی مهمویی با بیان این که نماز مانند یک سپر محافظ است که انسان را در مقابل گناهان مختلف در امان نگه می دارد، گفت: متأسفانه امروز بیشتر جوانان از روی نادانی و یا به عمد نماز را ترک می کنند که همین ترک نماز زمینه بسیاری از فسادهای اخلاقی و مشکلات اجتماعی را برای آنها فراهم می کند.

 

وی با بیان این که خانواده ها در ترویج فرهنگ نماز خوانی در میان فرزندان خود نقش مؤثری دارند، گفت: خانواده ها باید با ادای نماز اول وقت و به جماعت فرزندان خود را به خواندن نماز اول وقت دعوت کنند.

 

استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که انسان باید نماز را با خلوص قلب ادا کند، گفت: از نماز انسان همان اندازه مورد قبول درگاه حق قرار می گیرد که با خلوص قلب خواند شود.

 

آیت الله ربانی مهمویی ادامه داد: انسان نباید از روی کسالت و بی حوصلگی نماز را ادا کند زیرا انسانی که با کسالت نماز را ادا کند مانند منافقی است که از روی ریا و جلب توجه دیگران نماز را به جا می آورد.

 

وی با بیان این که قرائت نماز به جماعت موجب قبول نماز همه نمازگذاران در درگاه الهی می شود، گفت: یکی از مهم ترین حقوق مسجد بر گردن آدمی که در قیامت هم مورد پرسش قرار می گیرد ادای نماز اول وقت و به جماعت در مسجد است.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که متولیان فرهنگی و هیأت امنای مساجد باید زمینه افزایش حضور جوانان را در مسجد فراهم کنند، گفت: مساجد در تاریخ اسلام نخستین پایگاه ها و سنگرهای انسان سازی است که همواره پیامکبر اکرم(ص) امور مسلمانان را از این مکان مقدس مدیریت می کردند.

 

آیت الله ربانی مهمویی یادآورشد: مسجد خانه های خدا هستند و در دنیا هیچ جایی امن تر و مصونیت بخش تر از مسجد برای آرامش روحی و روانی انسان وجود ندارد. /968/پ202/ب

ارسال نظرات