۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۲۰۶۶۰۲
نماینده مجلس خبرگان:

گسترش ورزش با اخلاق دینی و پهلوانی همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در کنار ورزش باید ارزش های اخلاقی و دینی نیز در نسل جوان ما تقویت شود، گفت: مسأله تهذیب در هر اموری باید مورد توجه باشد، چون علم و ورزش بدون اخلاق تعالی بخش نخواهد بود.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای کمیته یادوره 380 شهید ورزشکار استان بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی و مروت پوریای ولی و تختی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ورزشکاران کشورمان در عرصه های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: به همین دلیل باید در مسائل اخلاقی و پهلوانی الگوی کشورهای دیگر باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی با بیان این که تقویت ورزش جوانان بستر ساز شادابی و نشاط آنها خواهد بود، خاطرنشان کرد: ورزش موجب می شود تا نسلی سرزنده برای کشور حاضر باشند.

 

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود با بیان این که در کنار ورزش باید ارزش های اخلاقی و دینی نیز در نسل جوان ما تقویت شود، تصریح کرد: مسأله تهذیب در هر اموری باید مورد توجه باشد، چون علم و ورزش بدون اخلاق تعالی بخش نخواهد بود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع شاهد برخی بداخلاقی ها در ورزش هستیم، ادامه داد: ورزش در جامعه اسلامی باید با اخلاق دینی و پهلوانی همراه باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی نسل جوان جامعه را تشنه معارف دینی دانست و با تأکید براین که باید با بهره گیری از ابزارهای تبلیغی مناسب مبانی اخلاق دینی را در میان جوانان کشور تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: نسل جوان کشورمان فطرتی دینی و سالم دارند و تنها باید در مسیر صحیح هدایت شوند.

 

امام جمعه رشت با بیان این که سجده کردن و بر تن کردن لباس هایی که نام ائمه اطهار(ع) بر روی آن هک شده را نشان دهنده دینداری و عشق آنها به اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: ورزشکاران ایران اسلامی نماینده و پیام آور نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که علما و بسیاری از بزرگان دینی ما تأکید ویژه ای به ورزش دارند و خود نیز در این مسیر پیشگام هستند، ادامه داد: ورزش مراجع به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آحاد جامعه به ویژه نسل جوان بوده است.

 

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: قهرمان واقعی کسی است که با تمایلات نفسانی خود مبارزه و بر آن غلبه کند.

 

وی با بیان این که قهرمانان اصلی ما شهدا هستند، تصریح کرد: شهدا از همه تمایلات دنیوی گذشتند و برای حراست از میهن اسلام از جان شیرین خود گذشتند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که از حضرت علی(ع) می توان به عنوان قهرمان تاریخ بشریت یاد کرد، گفت: نام این امام همام تا ابد جوادانه ماند و نسل جوان ما باید این شخصیت برجسته جهان تشیع را به عنوان الگوی خود قرار دهند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: سجد شکر یک ورزشکار در هنگام قهرمانی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و از افتخارات الهی و معنوی  است/1318/پ202/ب

ارسال نظرات