۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۰۶۶۲۰
وزیر دفاع اکوادور:

از آمریکا بی‌نیازیم

خبرگزای رسا ـ وزیر دفاع اکوادور اعلام کرد که تعلیق حمایت آمریکا در مبارزه با مواد مخدر در اکوادور هیچ تأثیری بر ادامه مبارزه این کشور با این معضل ندارد.
ماريا فرناندا وزير دفاع اکوادور

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ماریا فرناندا اسپینوسا، وزیر دفاع اکوادور در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار داشت نیروهای ما آموزش کافی را دیده‌ایم و ابزار و ایده‌های مفید و همچنین نیروهای مسلح برای مبارزه با مواد مخدر در اکوادور را داریم.

 

وی از ایجاد 2 نیروی مسلح برای راه‌اندازی هرگونه عملیات در برابر این معضل سخن به میان آورد و متذکر شد که اکوادور موفقیت‌های زیادی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر کسب کرده است.

 

خبرگزاری «پرنسا لاتینا» در این خصوص نوشت: طبق آمار رسمی، نیروهای مسلح اکوادور امسال موفق به توقیف 16 تن مواد مخدر، به ویژه در مناطق ساحلی شده‌اند.

 

در 8 ماه می، «ویلیام برونفیلد»، رییس دفتر مبارزه با مواد مخدر  آمریکا همکاری خود در مبارزه با مواد مخدر در اکوادور را به حالت تعلیق در آورد.

 

دولت آمریکا گفت: این تصمیم به دلیل مشکلات بودجه می‌باشد اما این طور که مشهود است این کار را پس از درخواست دولت اکوادور مبنی بر اخراج کارمندان نظامی سفارت آمریکا از اکوادور انجام داده است.

 

در ماه ژانویه «رافائل کوره آ» رییس جمهور اکوادور از ایجاد تنش و عدم اعتماد در روابط اکوادور با آمریکا سخن گفته بود./994/ب102/د

ارسال نظرات