۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۲۰۷۱۴۷
چند خبر کوتاه از خوزستان؛

ساخت سردیس شهید علی مردان خان بختیاری در مسجدسلیمان

خبرگزاری رسا ـ ساخت سردیس شهید علی مردان خان بختیاری در مسجدسلیمان، راه اندازی مدرسه شهید علی خلیلی در شوش، درخشش خوزستان در مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن دانشجویان کشور، برگزاری شبی با قرآن در حسینیه امام رضا(ع) اهواز و برگزاری ویژه‌برنامه «شبی با شهدا» در لالی عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، خلیل حیدری، شهردار مسجدسلیمان، با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: ساخت سردیس شهید علی مردان خان بختیاری به زودی در مسجدسلیمان آغاز خواهد شد.

 وی در ادامه به بیان اهداف این کار پرداخت و بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در فضای از اهداف مهم ساخت سردیس شهید علی مردان خان بختیاری در مسجدسلیمان است.

شهردار مسجدسلیمان در ادامه به نصب سردیس شهید علی مردان خان بختیاری در یکی از میادین شهر اشاره کرد و افزود: این شهید از بزرگ مردان و مبارزان بختیاری است که در سال 1313 به شهادت رسید.

راه اندازی مدرسه شهید علی خلیلی در شوش

دو مدرسه شهید علی خلیلی و شهید نبی کولی در روستاهای علی جادر و فدیم از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش افتتاح شد.

 زمین این مدارس توسط اهالی روستا به آموزش و پرورش اهدا شد و توسط گروه جهادی فتح المبین ساخته شدند.

همچنین به مناسبت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر یک نیز حسینیه در روستای علی جادر شوش دانیال افتتاح شد.

در این مراسم آموزش و پرورش شهرستان شوش تعهد داد که همه امکانات مورد نیاز این مدارس را برای سال تحصیلی جدید فراهم و مدارس را مجهز کند.

همزمان با افتتاح این دو مدرسه برخی از دهیاران روستاهای بخش مرکزی و شاوور نیز خواستار رسیدگی به وضعیت مدارس آن مناطق شدند.

درخشش خوزستان در مرحله منطقه‌ای جشنواره قرآن دانشجویان کشور

دانشجویان دانشگاه‌های استان خوزستان در مرحله منطقه‌ای بیست و نهمین جشنواره قرآن کریم دانشجویان کشور به رتبه‌های برتر دست یافتند.

بر این اساس عبدالامام حمادی در رشته قرائت ترتیل، میلاد آلبوغبیش در رشته حفظ 10 جز، سنا منبوهی در رشته قرائت ترتیل بانوان و کوثر سالمی در رشته حفظ 20 جز رتبه‌های نخست این مسابقات را به دست آوردند.

نوال حزباوی در رشته حفظ کل، سید ابراهیم فاضلی‌مطلق در رشته حفظ 10 جز و سیدجاسم موسوی در رشته قرائت رتبه سوم منطقه‌ای مسابقات را از آن خود کردند.

 همچنین عدنان سلطانی نسب در رشته حفظ 20 جز رتبه دوم را کسب کرد و فاطمه بحرانی‌پور نیز رتبه دوم رشته تحقیق را به دست آورد.

برگزاری محفل انس با قرآن در رامشیر

از سوی مؤسسه قرآنی اهل‌البیت(ع) رامشیر به مناسبت عید مبعث، محفل انس با قرآن به منظور معرفی قاریان و حافظان نوجوان در رامشیر برگزار می‌شود.

این محفل قرآنی به مناسبت عید مبعث پیامبر اکرم(ص) دوشنبه 5 خرداد در مسجد امیر المومنین(ع) این شهرستان برگزار می‌شود.

برگزاری این محفل قرآنی، با هدف معرفی نوجوانان قاری و حافظ قرآن شهرستان و تشویق دیگر نوجوانان برای گرایش به فعالیت‌های قرآنی صورت می‌گیرد.

گلباران مزار شهدای خرمشهر

با حضور 600 رزمنده عملیات بیت المقدس، اقشار گوناگون مردم به همراه رزمندگان و خانواده های معظم شهدا به مناسبت سوم خرداد مزار شهدای خرمشهر را عطرافشانی و گلباران کردند.

در این مراسم که در گلزار شهدای خرمشهر برگزار شد جمع زیادی از اقشار گوناگون مردم به همراه رزمندگان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند.

همچنین در مراسم روحانی عطرافشانی و گلباران مزار شهدای خرمشهر فرماندهان نظامی و انتظامی و کارکنان نیروهای مسلح مستقر در خرمشهر نیز حضور داشتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

در این برنامه معنوی ناخدا حمودی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به سخنرانی پرداخت و خاطراتی را از این دوران برای حاضران بیان کرد.

عطرافشانی و گلباران مزار شهدای خرمشهر با حضور 600 رزمنده عملیات بیت المقدس و خرمشهری های مقیم استان های مختلف کشور برگزار شد.

برگزاری شبی با قرآن در حسینیه امام رضا(ع) اهواز

مراسم شبی با قرآن، با حضور قاریان مطرح استان، همزمان با سالروز فتح خرمشهر در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد.

مراسم شبی با قرآن با مدیریت قاسم مقدمی، قاری بین‌المللی استان و با حضور قاریان قرآنی در حسینیه امام رضا(ع) اهواز برگزار شد.

در این مراسم قرآنی، رحیم شریفی، حسین مشکاتی، کاظم آذرپیرا و مولایی از قاریان شهرستان به تلاوت قرآن کریم پرداختند.

همچنین همخوانی دو گروه تواشیح «سبطین» و «مشکات» از گروه‌های منتخب تواشیح استان از دیگر برنامه‌های این مراسم قرآنی بود.

مراسم شبی با قرآن جمعه‌ها پس از اقامه نماز مغرب و عشا در این حسینیه با حضور اساتید و قاریان قرآنی استان خوزستان در حال برگزاری است.

برگزاری ویژه‌برنامه «شبی با شهدا» در لالی

همایش و ویژه‌برنامه «شبی با شهدا» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور اقشار گوناگون مردم برگزار می‌شود.

همایش و ویژه‌برنامه «شبی با شهدا» همزمان با گرامی داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، ساعت 21 شنبه 3 خرداد در مسجد جامع شهرستان لالی برگزار خواهد شد.

این همایش با همکاری هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام سیدحسن سیداحمدی، امام جمعه لالی سخنرانی خواهد کرد.

همچنین در این همایش نورانی برزو اسکندری‌راد، شاعر جوان شهرستان لالی به شعرخوانی خواهد پرداخت./9463/د101/س

ارسال نظرات