۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۲۰۷۳۲۵
سید حسن نصرالله:

سقوط طرح «اسرائیل بزرگ» مهمترین دستاورد پیروزی سال ۲۰۰۰ است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم جشن چهاردهمین سالروز «عید مقاومت و آزادسازی 2000» در شهر «بنت جبیل» تاکید کرد که سقوط «پروژه اسرائیل بزرگ» مهمترین دستاورد پیروزی مقاومت در سال 2000 است.
حسن نصرالله

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم باشکوهی که مقاومت اسلامی لبنان در شهر «بنت جبیل» واقع در جنوب این کشور برگزار کرد انجام شد. این گزارش از شبکه تلویزیونی «المنار» به صورت زنده پخش شد.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما همه ساله به مناسبت پیروزی سال 2000 در این مکان جمع می‌شویم تا همه ساله بر مفاهیم زیر تاکید کنیم: اولا بر این مسئله تاکید کنیم این پیروزی یک دستاورد تاریخی و بزرگ بود و همچنین بر پیام‌ها و معانی آن تاکید کنیم که مهمترین آنها سقوط طرح «اسرائیل بزرگ» بود؛ که همچنان بازتاب‌های این پیروزی در دو طرف جبهه برقرار است.

 

سید حسن نصر الله افزود: ما تاکید می‌کنیم که این پیروزی متعلق به لبنان و امت عربی و اسلامی است و نمی‌توان آن را به گروه خاصی منحصر کرد و این پیروزی متعلق به امت اسلامی است که همگی علیه صهیونیسم در حال جنگ هستند.

 

وی افزود که اگر این پیروزی نبود پیروزی‌های بعدی هم رخ نمی‌داد و پیروزی سال 2000 اساس پیروزی‌های بعد بود.

 

نصر الله ادامه داد: ما در اینجا جمع شده‌ایم تا از جان فشانی‌های بزرگ ملت لبنان که جان، مال و امنیت خود را فدا کرد، تقدیر کنیم. ما از جانفشانی‌های جنبش‌های مقاومت، ارتش لبنان، ارتش سوریه و گروه‌های فلسطینی تقدیر می‌کنیم.

 

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان افزود: ما قصد داریم فرهنگ امید به آینده و امید به پیروزی را تقویت کنیم. این فرهنگ و فرهنگ اعتماد به خداوند، ملت، نیروی انسانی بود که ما را به این پیروزی رساند.

 

وی خاطر نشان ساخت: از پیروزی سال 2000 تا عقب نشینی اسرائیل از غزه تا شکست این رژیم در جنگ تموز [33 روزه در سال 2006] و تا مقاومت غزه در سال 2008 همگی ثمره این اعتماد به نفس بود. ما تاکید می‌کنیم که می‌توانیم پیروز شویم و دشمن هر اندازه که بزرگ باشد و سلاح بروز داشته باشد امکان شکست در برابر اراده ما را دارد. مهم این است که دائما این ایمان و اعتماد به نفس و عزم و اراده را داشته باشیم.

 

سید حسن نصر الله تصریح کرد: متاسفانه امروز تلاش می‌شود تا بین اسلام و تفکر اسلامی از یک طرف و  قتل، سر بریدن و نابودی عبادتگاه‌ها و صدور احکام اعدام در مورد دیگران به خاطر مواضع سیاسی آنها از طرف دیگر ارتباط برقرار شود و برقراری این ارتباط جنایتی در حق اسلام است.

 

دبیرکل مقاومت اسلامی لبنان افزود: هر مسلمانی که ادعای انتساب به اسلام را دارد اگر نیکی کند به خود و دینش نیکی کرده است و اگر بدی کند به خود بدی کرده چرا که دین بدی را نمی پذیرد.

این سخنان ادامه دارد./980/ب102/د

ارسال نظرات