۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۲۰۷۴۱۸
آیت الله حکیم:

بعثت حاوی درس‎های گرانبهایی برای بشریت است

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف بر لزوم استفاده بهینه از درس‎های مبعث پیامبر اکرم(ص) تأکید کرد.
حضرت آيت الله سيد محمد سعيد حکيم از مراجع تقليد نجف اشرف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف به مناسبت فرارسیدن عید سعید مبعث، پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: از خداوند متعال می خواهیم این عید بزرگ را برای مسلمانان همراه با خیر و عزت و برکت قرار دهد. امیدوارم مسلمانان از این رویداد درس های پایداری و فداکاری در راه حق و فضیلت همراه با اخلاص فرار گیرند.

 

وی افزود: این عید حاوی درس هایی است که باید در سیره پیامبر اکرم(ص) در راه دعوت به توحید و اسلام تأمل کرد تا از این درس ها در همه مراحل زندگیمان به ویژه دوره کنونی که سرشار از چالش های و جریان های منحرف است، بهره گیریم.

 

حضرت آیت الله حکیم تصریح کرد: مقاومت حضرت محمد(ص) و صبر و مخالف با عوامل عدم ادای مسؤولیت دعوت به سوی خداوند و هدایت امت به ویژه جمله معروف ایشان «یا عماه، لو وضعوا الشمس فی یمینی و القمر فی یساری علی ان اترک هذا الامر حتی یظهره الله او اهلک فیه، ما ترکته» از مهم ترین درس ها به شمار می آید.

 

وی فداکاری در راه مبانی حق را دومین درس توصیف کرد و ادامه داد: رسول خدا(ص) در راه اعتلای نام خدا و تبلیغ رسالت متحمل سختی های فراوانی شدند و دوران مشقت باری بر ایشان، عمویش حضرت ابی طالب، اهل بیت(ع) و سایر بنی هاشم گذشت. اما همه این سختی ها نتوانست عزم و اراده ایشان را خدشه دار کند و در راهی که قرار گرفته بودند ثابت قدم ماندند.

 

این مرجع تقلید خاطر نشان ساخت: حضرت محمد مصطفی(ص) از اخلاق بسیار والایی بهره مند بوده و رسالتی سرشار از حکمت و موعظه حسنه داشتند. ایشان حتی در برابر دشمنان و مخالفان نیز همین رویه را ادامه دادند.

 

حضرت آیت الله حکیم با اشاره به تجهد و عبادت پیامبر اکرم(ص) گفت: با وجود دغدغه ای که نسبت به رسالت داشتند و شرایط بسیار سختی را می گذراندند، هیچ گاه از بعد معنوی و عبادت پروردگار غافل نشده به گونه ای که در محراب نماز می ایستادند تا پایشان ورم می کرد.

 

وی در پایان تصریح کرد: دست های تضرع خود را به سوی خداوند متعال دراز می کنیم و از پروردگار می خواهیم ما را در راه سیر در شیوه حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) موفق بدارد./980/ب902/د

ارسال نظرات