۰۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۵۰۳
با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی؛

مراسم چهارمین سالگرد تأسیس شبکه ولایت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ‌ مراسم چهارمین سالگرد تأسیس شبکه جهانی ولایت با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار شد.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهارمین سالگرد تأسیس شبکه جهانی ولایت عصر امروز با سخنرانی حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در مدرسه امیر المؤمنین(ع) برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام پیشوایی،‌ حجت‌الاسلام صالحی خوانساری، امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید و علمای حوزه علمیه حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت در این مراسم در سخنانی گفت:‌ طی این چهار سال، 577 هزار و 320 دقیقه برنامه پخش شده است.

وی ادامه داد: 2171 برنامه در بیان پاسخ به شبهات، 2501 برنامه در موضوع معارف دینی، 2376 برنامه در مناسبت‌های ویژه، 926 برنامه ویژه ادیان و مذاهب، 1871 برنامه قرآنی و تفسیری، 560 برنامه ویژه زنان و خانواده و 629 برنامه اخلاقی و عرفانی طی این چهار سال داشته‌ایم که 90 درصد آنها تولیدی بوده‌اند.

در ادامه آیت‌الله طبسی شبکه ولایت را یکی از پرتوهای الهی دانست و گفت:‌ مردم استقبال خوبی از این شبکه داشته‌اند و برنامه‌های آنرا مفید می‌دانند.

وی ادامه داد: ممکن است این شبکه دارای نقایصی باشد اما همه تلاش ما این است که در راه ارتقای فرهنگ اهل بیت تلاش کنیم.

در ادامه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که رسانه همچون شمشیر دو دم است، ابراز کرد: رسانه می‌تواند وسیله فساد و انحراف شود و از طرفی نیز می‌تواند وسیله هدایت و اصلاح جامعه را فراهم آورد.

وی بیان کرد: اساتید و بزرگان حوزه از این نظر بیدار هستند و با استفاده از آخرین ابزارهای زمان اجازه نمی‌دهند دشمنان به تنهایی از آنها بهره برداری کرده و بشر را به سوی آینده‌ای روشن رهنمون می‌کنند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که شبکه ولایت توفیقی از جانب خدا است، اظهار کرد: پیام این شبکه به نقاط مختلف جهان رسیده است؛‌ یکی از اساتید به بنده گفت: اگر شما در عمرتان غیر از این کار را نداشته باشید برای روز قیامتتان کافی است؛‌ البته سهم بنده در این کار کم است و سهم اصلی را اساتید و برنامه ریزان دارند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی عصر حاضر را عصر رسانه خواند و گفت:‌ وسایل نظامی تأثیرش در مقابل مبارزات رسانه‌ای کم است؛ هر کلمه‌ای که از رسانه‌ها منتشر می‌شود تأثیرش از گلوله بیشتر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه پیشرفت را در گرو توجه به رسانه‌ها دانست و ابراز کرد: امروز تعدادی از رسانه‌های اسلام در اختیار وهابیت تکفیری است و وهابیت به خاطر اعمال خود در جهان منفور شده‌اند و سخنانشنان شنونده کمتری دارد./927/پ202/ج

ارسال نظرات