۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۵۸۲

حوزه علمیه خواهران شهر چمستان راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ جلسه پیگیری راه اندازی حوزه علمیه خواهران شهر چمستان، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، مسؤول ساماندهی و نظارت و توسعه حوزه علمیه منطقه پنج در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد.
حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، جلسه پیگیری راه اندازی حوزه علمیه خواهران شهر چمستان، امروز با حضور حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، مسؤول ساماندهی و نظارت و توسعه حوزه علمیه منطقه پنج در دفتر امام جمعه چمستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید احمد جباری، امام جمعه چمستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با بیان این که این جلسه که سابقه پیگیری و مکاتبه ای نیز داشته است در راستای تبادل نظر در خصوص همکاری فی مابین برگزار شد.

 

وی با بیان این که مقرر شد هیأت مؤوسس بستر و مقدمات لازم کار را در این راستا فراهم کند، بیان داشت: وجود حوزه علمیه از نیازهای ضروری بوده که باید در راستای راه اندازی آن تلاش شود.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که پتانسیل لازم برای تأسیس حوزه علمیه در این منطقه وجود دارد، تصریح کرد: این حوزه علمیه می تواند مرکزی برای نشر احکام الهی و معارف دینی باشد.

 

امام جمعه چمستان، ادامه داد: مدیریت حوزه علمیه خواهران استان قول مساعد جهت تسریع در گرفتن مجوز تأسیس حوزه علمیه را دادند که امیدواریم حوزه علمیه خواهران در شهر چمستان راه اندازی شود.

 

وی با اشاره به این که حوزه‌های علمیه در تاریخ از جایگاه والایی برخودار بوده‌اند، افزود: حوزه و روحانیت امروز به عنوان ادامه دهندگان مسیر ائمه معصومین(ع) نقش مهمی در ترویج اسلام ناب بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام جباری حوزه‌های علمیه را مرکز پرورش عالمان دینی دانست و با بیان این که این مرکز دینی به عنوان یکی از بازوان اصلی انقلاب و نظام رسالت سنگینی در پرورش شخصیت های برجسته بر عهده دارد، افزود: دشمنان نظام اسلامی همواره از نقش حوزه و روحانیت هراسان بوده اند.

 

امام جمعه چمستان، حوزه و روحانیت را پیشگامان اصلی ترویج اندیشه های ناب دینی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه همواره در مسیر تقویت اسلام ناب گام برداشته است.

 

وی در پایان با تاکید بر این که مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای زمان پاسخگوی نسل جوان باشند، بیان داشت: امروز پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی مطرح کردند یکی از وظایف مهم روحانیت است./1314/پ202/ب

ارسال نظرات