۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۰۷۶۴۸

رژیم صهیونیستی نشریات حماس را در رام الله توقیف کرد

خبرگزاری رسا ـ نظامیان رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حمله به دفاتر یک روزنامه فلسطینی در شهر ˈرام اللهˈ در کرانه باختری، چاپ نشریات مربوط به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ˈحماسˈ را متوقف کردند.
اسرائيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیران روزنامه ˈالایامˈ مستقر در کرانه باختری در بیانه ای اعلام کردند: نظامیان رژیم صهیونیستی اعلام کردند که روزنامه های ˈفلسطینˈ، ˈالرسالهˈ و ˈالاستقلالˈ اجازه چاپ ندارند.

 

از هنگام امضای توافق آشتی میان حماس حاکم بر نوار غزه با جنبش فتح در ماه آوریل و بازگشت نشریات حماس به روزنامه فروشی های کرانه باختری، روزنامه الایام اقدام به چاپ این سه روزنامه به منظور انتشار در کرانه باختری می کند.

 

این بیانیه می افزاید: نظامیان این رژیم تهدید به دست زدن به اقدامات شدیدی برای متوقف کردن چاپ روزنامه های فلسطین، الرساله و الاستقلال در دفاتر الایام در رام الله کردند که مرکز اداری کرانه باختری به شمار می رود.

 

ارتش رژیم صهیونیستی، هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

 

بر اساس توافق آشتی 23 آوریل (3 اردیبهشت)، حماس و سازمان آزادیبخش فلسطین ˈسافˈ که جنبش فتح در آن اکثریت دارد، دو طرف برای تشکیل دولت تازه وحدت ملی، همکاری خواهند کرد.

 

حماس در اوایل ماه جاری میلادی (مه)، مجوز توزیع و انتشار روزنامه ˈالقدسˈ چاپ کرانه باختری را در باریکه غزه برای نخستین بار از هنگام سال 2007 صادر کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات