۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۶۸۰
لاریجانی:

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روند مذاکرات را تغییر خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در حل چالش‌های کشور بسیار موثر خواند و اظهار کرد: اگر این سیاست‌ها به درستی انجام شود، روند مذاکرات را در سطح جهانی تغییر خواهد داد و این سیاست در آینده کشور نیز موثر واقع خواهد شد.
دكتر علي لاريجاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه، 7 خرداد ماه در جمع طلاب و فضلای خراسان شمالی به پیشرفت‌های کشور اشاره کرد و این موفقیت‌ها را حاصل دست‌رنج سی‌ساله کشور دانست.


وی جهت دهی کشور به سمت تعالی و ترقی را مرهون تلاش‌های امام راحل و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز ظرفیت بسیار عظیمی در کشور ایجاد شده است که می‌توان از آن برای پیشرفت و ترقی هرچه بیشتر کشور در سطح بین‌المللی بهره گرفت.


لاریجانی، شرایط حاضر را بسیار مهم خواند و ادامه داد: امروز ایران اسلامی براساس تئوری امام راحل با شعار نه شرقی و نه غربی در حال پیشرفت است که این شعار توانسته توازن جهانی را تغییر دهد.


وی به چالش‌های پیش‌رو اشاره کرد و افزود: جامعه جهانی تلاش دارد که ایران را با چالش روبه‌رو کند و مانع پیشرفت آن شود و گاهی این چالش‌ها رنگ و لعاب جدیدی همچون تحریم‌ها به خود می‌گیرند، این حرکات مذبوحانه ممکن است حرکت کشور را با کندی مواجه کند، اما هرگز چنین چالش‌هایی مانع پیشرفت کشور نخواهد شد.


رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه برخی از موفقیت‌های هسته‌ای و دستاوردهای علمی کشور در طی سی سال گذشته را برشمرد و ادامه داد: همه این موفقیت‌ها در سایه تکیه توان علمی داخلی بدست آمده است که بوسیله رهبری مقام معظم رهبری هدایت می‌شده است.


وی تصریح کرد: اگر بخواهیم به توان علمی و پیشرفت‌های خود ادامه دهیم باید مدیریت جهادی را در کشور حاکم کنیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برآن تاکید فراوانی دارند، زیرا در مدیریت جهادی افراد خالص و با جان و دل کار می‌کنند و اینگونه است که پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها دوچندان خواهد شد.


نماینده مردم قم که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و در جمع طلاب و فضلای خراسان شمالی سخنرانی می‌کرد از آن‌ها خواست در فضای فرهنگی کشور بسیار تلاش کنند و ادامه داد: امروز ظرفیت فرهنگی بسیار زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان از آن در تعالی فرهنگ جامعه  بهره گرفت و این مهم برعهده حوزه‌های علمیه و روحانیت است که پرچمداران این عرصه هستند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور به درستی انجام شود، بسیاری از مشکلات حل و در مذاکرات نیز تاثیرگذار خواهد بود.


رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم چالش‌های پیش‌روی را حل کنیم، همین اقتصاد مقاومتی است که ما را می‌تواند از چالش‌ها نجات بدهد.


وی همچنین در بخشی از سخنان خود به اصل 44 قانون اساسی در خصوص واگذاری کارهای کشور به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این سیاست در کشور به خوبی اجرا نشده است و همچنان بخش عمده‌ای از تولیدات کشوری در دست دولت است و تا زمانی که اقتصاد ما دولتی باشد، موفقیت نخواهیم داشت و تولید داخلی رشد چندانی نخواهد کرد./917/پ202/ع

ارسال نظرات