۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۰۷۷۳۱

کتاب «خط الامام(ره) و اثره فی السلوک» در تونس منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کتاب «خط الامام(ره)واثره فی السلوک» به زبان عربی در تونس منتشر می‌شود.
امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «خط الامام(ره)واثره فی السلوک» در پنج فصل و 60 صفحه تنظیم شده است و به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) منتشر خواهد شد.

 

نویسنده تونسی در مقدمه این کتاب عبارتی از امام خمینی(ره) بیان کرده که می‌فرمایند: بر هرفردی واجب است که به مقدار توان و تأثیر خود در خدمت اسلام  ومسلمانان باشد.

 

وی با یادآوری مصاحبه مورخ 7/3/1987 میلادی مقام معظم رهبری با روزنامه کیهان به نقل از معظم له می‌نویسد: « الامام الخامنئی یقول: ومن الخصائص هذه الثوره وجود علماءالدین علی رأس قیاده الثوره الاسلامیه؛ امام خامنه‌ای می فرمایند: از ویژگی‌های این انقلاب آن است که علمای دین در رأس رهبری آن هستند».

 

نویسنده  با مروری به انقلاب اسلامی ومواضع سیاسی آن به‌ویژه در رویارویی با رژیم صهیونیستی به بیان ویژگی‌های بی‌نظیر اخلاقی امام(ره) پرداخته و با استفاده از منابع اهل سنت و تشیع مانند «سنن ترمذی» و «سیره ابن هشام» و «تحف العقول» و نیز وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و کتاب‌های شهید مطهری تلاش کرده است نوشته خود را بعدی علمی ببخشد.

 

از عناوین موضوعات این کتاب می‌توان به: توحید و تاثیر آن در سلوک فردی و اجتماعی و توحید نظری و عملی، تبلیغ و وضعیت اجتماعی؛ دعوت و تبلیغ در قرآن؛ تبلیغ از نگاه روایات؛ تبلیغ برمبنای فقه؛ تقسیم انحرافی و طائفه‌ای در جامعه و مسئله تقیه، پایه‌های اساسی تحقق هدف؛ زمان؛ امکانات؛ و توفیق الهی اشاره کرد.

 

نقش خودسازی در تبلیغ؛ ابعاد عملی خودسازی؛ احساس مسؤولیت؛ فراگیری و آموزش دادن؛ صبر، ریشه‌های اخلاق اسلامی؛ اخلاق پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ عدم اطاعت از مرتکب گناه؛ صلح حدیبیه؛ سیره پیامبر(ص) در مکه از دیگر موضوعات مندرج در این کتاب است./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات