۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۰۷۸۶۲
خطیب جمعه نجف:

امام خمینی مبانی استقلال از شرق و غرب را تحکیم بخشید

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف تأکید کرد که امام راحل(ره) مبانی استقلال از شرق و غرب و همچنین مبانی قرآنی حاکمیت مستضفعان بر جهان را تحکیم بخشید.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد بر لزوم تشکیل فوری دولت عراق تأکید کرد و گفت: ملت عراق امیدوار است تشکیل دولت طول نکشد بنابراین دولت باید بر اساس توافق هایی صورت تشکیل شود که با وحدت و یکپارچگی همراه باشد.

 

وی افزود: از کمیساریای عالی انتخابات نیز می خواهم به 595 شکایت ارائه شده با دقت بنگرد. امیدوارم این کمیساریا موازین حرفه ای را در برخورد با این شکایت ها در پیش گیرد.

 

حجت الاسلام قبانچی با اشاره به فرارسیدن بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام راحل توانست تاریخ را به سود ملت ها تغییر دهد و سیاست هایی نظیر مبانی استقلال از شرق و غرب، نقش ملت در اداره کشور، مبانی گفتمان دینی معتدل بر اساس احترام به همه مسلمانان، مبانی قرآنی حاکمیت مستضعفان بر جهان، مبانی نجات بشریت با بازگشت به سوی خدا و مبانی آزادی های سیاسی در نظام اسلامی را تحکیم بخشد.

 

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فشار بر الازهر برای ممنوعیت قرائت قرآن از سوی قاریانی که اذان را به سبک شیعه گفته اند، را به شدت محکوم کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی جریان ها به الازهر فشار وارد می کنند تا قاریانی که اذان را به سبک شیعیان گفته اند را از تلاوت قرآن در برخی کشورهای اسلامی محروم سازد.

 

وی اظهار داشت: الازهر همواره معتدل بوده و همه مذاهب اسلامی به ویژه تشیع را مشروع می داند، اما جریان هایی وجود دارند که می خواهند الازهر را در نقطه دشمنی با شیعیان قرار دهند. به الازهر گوشزد می کنیم تحت تأثیر این فشارهای طایفه ای قرار نگیرد.

 

حجت الاسلام قبانچی درباره اختلاف رخ داده میان دولت عراق با اقلیم کردستان، گفت: ریشه مشکل صادرات نفت از اقلیم کردستان سیاسی است و باید به صورت سیاسی و بر اساس قانون اساسی حل و فصل شود.

 

استاد حوزه علمیه نجف از برگزاری موفقیت آمیز مراسم عزاداری امام موسی کاظم(ع) ابراز خرسندی کرده و از ملت عراق و نیروهای امنیتی به دلیل حضور میلیونی و کنترل امنیت این مراسم تقدیر کرد./980/ب902/د

ارسال نظرات