۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۰۷۸۹۰
حجت الاسلام موسوی:

سبک زندگی اسلامی وامدار سیره نبوی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: رهبر معظم انقلاب خواستار رفع موانع ازدواج به منظور افزایش جمعیت شده اند که که بازگشت به ازدواج های سنتی و آسان بهترین و مناسب ترین راهکار حل این مشکل است.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي، عضو  شوراي استاني حوزه علميه آذربايجان غربي و امام جمعه سلماس

حجت الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: اگر بخواهیم زندگانی خودمان را بر اساس تبلیغاتی که دشمنانمان از ماهواره ها و شبکه های تلویزیونی پخش می کنند و ما را به مصرف بسیاری از چیزهایی که زائدند تشویق می کنند، بنا نهیم زندگی خود را با الگوی غربی ساخته ایم و به اقتصاد مقاومتی نخواهیم رسید بلکه روز به روز محتاج تر خواهیم شد.

  

وی افزود: دغدغه مقام معظم رهبری در مورد جمعیت، رسوخ فرهنگ غربی در فرهنگ ایرانی اسلامی است چرا که غربی ها عشق فرزند پروری را در نگه داری از حیواناتی مانند سگ و گربه خلاصه می کنند و تا حد زیادی امروز شاهد هستیم که این فرهنگ در میان ملت ایران نفوذ کرده و مردم میل زیادی به تک فرزندی و یا بی فرزندی دارند.

 

امام جمعه سلماس ادامه داد: ارتقاء پویایی، جوان گرایی و باروری نسل امروز جامعه ، یکی از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد جمعیت تضمین کننده منافع 50 سال آینده کشور در ابعاد ملی، امنیتی و اقتصادی کشور است.

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری خواستار رفع موانع ازدواج به منظور افزایش جمعیت شده اند گفت: امروز یکی از مهم ترین موانع و معضلات ازدواج رواج زیاده خواهی و چشم و هم چشمی در جامعه است، عرف شدن مهریه های سنگین، شیربها، جهیزیه های هزینه بر و ازدواج های پر مخارج از موانعی است که توان ازدواج را از جوانان جامعه سلب کرده که بازگشت به ازدواج های سنتی و آسان بهترین و مناسب ترین راهکار حل این مشکل است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تحکیم بنیان خانواده از مواردی است که سبب افزایش جمعیت در جامعه می شود، اضافه کرد: در هر خانواده ای چنانچه روابط عاطفی والدین نسبت به هم و نسبت به فرزندان مطلوب باشد پایه های آن خانواده تحکیم یافته و فرزندان آن کانون نیز روش مشابه را برای زندگی خود برمی گزینند و در نهایت منجر به زندگی های سالم با روح و روان سالم می شود.

 

سبک زندگی اسلامی وامدار سیره نبوی است

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هیچ چیزی به مانند شناخت سیره زندگانی رسول اکرم (ص) و مکتب ایشان برای جامعه بزرگ اسلامی و جوامع انسانی، آموزنده تر و سازنده تر نیست.

 

وی با بیان این که آنان را باید به عنوان یک علم و معرفت جهانی معرفی کرد، گفت: جامعه و بشریت، نیازمند شناخت بیشتر این سیره عمیق المعانی و بحث و کاوش در آن هستند.

 

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: وجود مقدس و مبارک آن حضرت، جامع همه عظمت های انسانی و بزرگواری های یک فرد بی نظیر بشری است که شرح هر یک از آن ها در هیچ سخنرانی و نوشتاری امکان ندارد و به طور اجمال می توان گفت که اگر شأن انبیاء و پیغمبران اجازه دهد که آنان را بــه لقب قهرمانان بخوانیم، باید رسول گرامی اسلام را در همه عظمت ها، قهرمانی بی‌ نظیر بخوانیم.

 

وی در پایان اضافه کرد: یکی از عظمت هایی که پیامبر، قهرمان بی نظیر آن است عظمت در اصلاحات بنیادی اجتماعی است که در تاریخ رهبران انقلابات بزرگ، احدی نیست که مانند رسول گرامی اسلام در مدتی کوتاه، انقلاب فکری و عملی بی نظیر به وجود آورده باشد./1302/ت302/ب

ارسال نظرات