۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۲۰۸۰۰۱
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

انتخابات راهی برای پایان بحران سوریه است

خبرگزاری رسا ـ وزیر اطلاع رسانی سوریه از تمامی سوری‌ها خواست با رفتن به پای صندوق‌های رای، محبت و علاقه خود را به کشورشان اعلام کنند.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه روز جمعه گفت: انتخابات ریاست جمهوری سوریه راهی برای پایان دادن به بحران کشور آن هم در شرایطی است که، آمریکا و اروپا و برخی از کشورهای خلیج(فارس) در پی دامن زدن به این بحران هستند و مردم سوریه با شرکت در این انتخابات مخالفت خود را با تروریسم و کشتارهای ناجوانمردانه اعلام می کنند.

 

وی افزود: انتخابات ریاست جمهوری براساس قانون اساسی و با مشارکت تمامی سوری‌ها برگزار می‌شود و درهای سوریه به روی تمامی سوری‌های مقیم خارج، باز است و این افراد می‌توانند برای بازگشت به کشور خود اقدام کنند.

الزغبی اظهار داشت: هدف بحرانی که از سه سال پیش در سوریه شروع شده است، از بین بردن سوریه و توانایی‌های مقامات این کشور و همچنین نقش منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور است.

 

وی افزود: مسؤولان دولت نهایت تلاش خود را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به کار خواهند گرفت تا خللی در روند انتخابات این کشور به وجود نیاید و انتخاباتی شفاف و بر پایه دموکراسی برگزار شود.

 

زعبی ادامه داد: بیش از 200 رسانه داخلی سوریه و همچنین 70 شبکه تلویزیونی که طی روزهای گذشته وارد سوریه شده اند خبرهای مربوط به انتخابات را پوشش داده و با مردم و نامزدها در خیابانها دیدار و گفت وگو می کنند.

 

وزیر اطلاع رسانی سوریه با بیان اینکه گروه‌های تروریستی تلاش می‌کنند تا در زمان برگزاری انتخابات در امنیت و ثبات کشور اخلال ایجاد کنند از تمامی سوری‌ها خواست تا با رفتن به پای صندوق‌های رای، محبت و علاقه خود را به دمشق اعلام کنند.

 

وی در مورد حضور یک میانجی‌گر جدید از سوی سازمان ملل در سوریه گفت: هرگونه میانجی‌گر باید بی‌طرف باشد و در قبال بحران سوریه اقدامات مناسبی اتخاذ کند. وی در توضیح این مطلب گفت: اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه فردی بی‌طرف نبود بلکه تنها در پی تحقق اهداف و درخواست‌های آمریکایی‌ها و برخی کشورهای منطقه‌ای بوده است./982/ب101/د

ارسال نظرات