۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۰۸۰۰۷

صدها آمریکایی در حال جنگ علیه دولت قانونی سوریه

خبرگزاری رسا ـ نمایندگان و مقامات آمریکا و اروپا از مشارکت شهروندان خود در جنگ سوریه ابراز نگرانی کرده اند.
سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری به نقل از سازمان های اطلاعاتی آمریکا گفت: حدود 100 شهروند آمریکایی به سوریه برای شرکت در جنگ رفته اند.


به گزارش این خبرگزاری؛ در واقع آنها به شبه نظامیان پیوسته و برای سقوط دولت بشار اسد مبارزه می کنند. علاوه بر این، دست کم سه هزار شهروند خارجی از کشورهای غربی در این کشور در کنار شبه نظامیان گروه های مختلف مبارزه می کنند.


قابل ذکر است به همین خاطر نمایندگان و مقامات آمریکا و اروپا از مشارکت شهروندان خود در جنگ سوریه ابراز نگرانی کرده اند.


صدای روسیه افزود: نگرانی اصلی این است که آن جنگجویان پس از اتمام جنگ در سوریه به میهن خود برگشته و فعالیت های خرابکارانه خود را ادامه دهند.


علی رغم نگرانی های مقامات غربی از حضور گسترده این تروریست ها در سوریه، همچنان تعداد بیشتری از آمریکایی ها و اروپایی ها رهسپار سوریه می شوند.


به گفته مقامات غربی؛ سوریه به یک "مغناطیس" برای افراد متمایل به جنگ در کنار شبه نظامیان تبدیل شده است.


به گفته سازمان های اطلاعاتی آمریکا؛ "القاعده" در حال استخدامِ شهروندان ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای حضور در خاورمیانه می باشد. متقاعد کردن شهروند آمریکا یا انگلیسی به انجام حملات تروریستی در خاک کشور خود، هدف اصلی آنها است.


با توجه به داده های سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده ( سازمان "سیا" و "اف بی آی") عمدتا آمریکایی های عرب تبار و طرفدار ایده های سلفی،وهابی به سوریه می روند./1421/1409/ح

ارسال نظرات