۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۰۸۰۴۸
در سایه نظارت اوقاف و سلفی‎گرایان؛

شیعیان مصر میلاد امام حسین را جشن می‎گیرند

خبرگزاری رسا ـ شیعیان مصر در حالی امروز و فردا را به مناسبت میلاد امام حسین(ع) جشن می‎گیرند که وزارت اوقاف و همچنین سلفی‎گرایان نسبت به هرگونه فعالیت مغایر عقاید اهل‎تسنن هشدار دادند.
عزاداري شيعيان مصر در مسجد امام حسين قاهره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مصری ها به ویژه شیعیان و صوفی ها امروز به مناسبت سالروز میلاد فرخنده و با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد امام حسین(ع) قاهره گردهم آمده و به جشن می پردازند.

 

جمعی کثیری از شیعیان نیز اعلام کردند امروز و فردا در مسجد امام حسین(ع) حضور یافته و اعمال ویژه این روز را انجام می دهند.

 
اما وزارت اوقاف مصر نسبت به برگزاری هرگونه مراسمی که مغایر عقایده اهل تسنن باشد به شدت هشدار داد.
 
گروه های سلفی نیز خاطر نشان ساختند که کیمته ویژه ای را برای نظارت بر جشن های میلاد امام حسین(ع) تشکیل داده تا از برگزاری مراسم بر اساس اعتقادات شیعیان جلوگیری کند.
 
گفتنی است شیعیان 2 روز در سال را در مسجد امام حسین(ع) گردهم می آیند که اولین بار در روز میلاد این امام همام و دومین بار نیز در روز دوم ربیع الثانی است که گفته می شود سر مبارک امام در این مسجد قرار گرفت.
 
مسجد امام حسین در بافت قدیمی شهر قاهره و در محله‌ای به نام «حی الحسین» واقع شده است و در نزدیکی این مسجد بازار قدیمی و معروف «خان الخلیلی» و مسجد جامع «الازهر» واقع شده است.
 
این مسجد در سال 549 هجری در دوران فاطمیان ساخته شده و به دلیل روایتی که حاکی از وجود سر شریف امام حسین(ع) در این مسجد بوده به مسجد امام حسین معروف شده است./980/ب903/د
ارسال نظرات