۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۲۰۸۰۵۷

آیت الله نمر به صورت محرمانه محاکمه شد

خبرگزاری رسا ـ روحانی انقلابی عربستانی به صورت محرمانه در دادگاه آل‎سعود محاکمه شد.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، برخی روزنامه های عربستان سعودی خبر دادند که شیخ نمر باقر النمر از روحانیان انقلابی این کشور که نزدیک به دو سال است در زندان قرار دارد، به صورت محرمانه محاکمه شده است.

 

این روزنامه های تأکید کردند که شیخ نمر بدون اطلاع وکیل مدافع و خانواده اش تحت محاکمه قرار گرفته و دادستان خواسته است که شیخ نمر به اتهام محاربه به اعدام محکوم شود.

 

دعوت از مردم به نبرد مسلحانه علیه نظام و تلاش برای براندازی نظام آل سعود از اتهامات این روحانی شیعه عنوان شده است.

 

دادستان با استفاده از آیه «إنما جزاء الذین یحاربون الله ورسوله ویسعون فی الأرض فسادا أن یقتلوا أو یصلبوا أو تقطع أیدیهم وأرجلهم من خلاف أو ینفوا من الأرض ذلک لهم خزی فی الدنیا ولهم فی الآخرة عذاب عظیم» خواستار اجرای حد محاربه علیه شیخ نمر شده است.

 

فواد ابراهیم از فعالان عربستانی در قبال این مساله گفت: آل سعود در حال تکرار اشتباه نظام های تونس، مصر و لیبی است و گمان می کند اعتراضات مردمی تنها با گزینه امنیتی خاموش خواهد شد.

 

وی افزود: آل سعود باید بداند که بازگشت به عقب غیرممکن است و مردم هر اندازه که سرکوب بیشتر شود اراده شان برای تغییر افزایش می یابد.

 

گفتنی است آیت الله شیخ نمر باقر النمر در 8 جولای 2012 در حالی که سوار ماشین شخصی به سمت منزلش حرکت می کرد با تیراندازی شدید نیروهای امنیتی قرار گرفت و با جود این که به شدت خونریزی می کرد، بازداشت شد./980/ب902/د

ارسال نظرات