۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۰۸۰۶۸
پیشنهاد عربستان به شیوخ عشایر الانبار؛

ماهانه هزار دلار بگیرد و با نیروهای امنیتی عراق بجنگید

خبرگزاری رسا ـ عربستان سعودی به شیوخ عشایر الانبار که با نیروهای امنیتی عراق به صورت مسلحانه بجنگند، ماهانه هزار دلار می‎دهد.
درگيري در الانبار عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد الجبوری از شیوخ عشایر اهل تسنن الانبار عراق از اختصاص حقوق ماهانه هزار دلار از سوی عربستان سعودی برای هر شیخ عشیره ای که به نبرد مسلحانه با نیروهای امنیتی عراق بپردازد، خبر داد.

 

وی گفت: برخی از شخصیت های عراقی که با دستگاه اطلاعات عربستان در ارتباط هستند به شیوخ عشایر الانبار که نسبت به عملکرد دولت معترضند ماهانه مبلغ هزار دلار برای جنگ با نیروهای امنیتی اختصاص دادند. به سایر افراد نیز ماهانه 600 دلار پرداخته می شود.

 

الجبوری تصریح کرد: کسانی که هم اکنون سلاح در دست گرفته و به مبارزه با نیروهای امنیتی می پردازند از شیوخ غیر تاثیر گذار الانبار به شمار می آیند. کسانی که پروژه عربستان را پیاده می کنند شیخ علی حاتم السلیمان، کریم الزوبعی و دیگران هستند.

 

گفتنی است نیروهای امنیتی عراق از تلفن همراه ابوسفیان الجبوری مفتی داعش که هفته گذشته به هلاکت رسید به اطلاعات دقیقی درباره تماس وی با علما و بازرگانان سعودی، اردنی و اماراتی برای آغاز حمله در صلاح الدین دست یافتند./980/ب903/د

ارسال نظرات