۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۰۸۱۳۹
تجمع علمای مسلمان تأکید کرد؛

لبنانیان ساکن سرزمین‎های اشغالی مزدور هستند

خبرگزاری رسا ـ تجمع علمای مسلمان لبنان از شهروندان این کشور که در سرزمین‎های اشغالی زندگی می‎کنند به عنوان مزدور یاد کرد.
تجمع علماي مسلمان لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمان لبنان در پیامی به تبیین واژه مزدور پرداخت و تصریح کرد: کلمه «مزدور» در همه قوانین به ویژه قانون لبنان وجود دارد و به کسانی اطلاق می شود که در کنار دشمن صهیونیسم به نبرد مسلحانه علیه نظام خود پرداخته یا اطلاعاتی را در اختیار دشمن قرار دهد که به پیروزی آن علیه ارتش ملی بینجامد.

 

این تجمع افزود: چنین افرادی به دلیل خیانت بزرگی که مرتکب شده اند، شایسته مجازات هستند. افرادی که هم اکنون در سرزمین های اشغالی فعالیت می کنند، مزدور به شمار می آیند اما آنها می توانند به لبنان بازگردند به شرطی که از سوی دادگاه لبنان محاکمه شوند.

 

علمای مسلمان لبنان گذشت از این افراد را در حطیه دادگاه دانست و تأکید کرد: ما نمی توانیم این افراد را مورد عفو قرار دهیم زیرا این مساله از اختیارات دادگاه است. البته خانواده این مزدوران در صورتی که جرمی مرتکب نشده اند می توانند به صورت آزادانه در لبنان زندگی کنند.

 

این تجمع با اشاره به ممنوعیت سفر نیروهای لبنانی به سرزمین های اشغالی، ادامه داد: در قانون لبنان به صراحت آمده است شهروندی که به سرزمین های اشغالی سفر کند مرتکب جرم شده و باید مورد مجازات قرار گیرد.

 

گفتنی است دیدار بشاره راعی، اسقف مارونی لبنان با لبنانیان فراری به سرزمین های اشغالی موجی از اعتراض را در این کشور به راه انداخت.

 

پس از عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از لبنان در 25 می سال 2000 میلادی گروهی از افراد به سرزمین های اشغالی فرار کردند و هویت عربی ـ لبنانی خود را زیر سوال بردند./980/ب903/د

ارسال نظرات