۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۲۰۸۲۹۶
حجت الاسلام مصائبی:

سیره و اندیشه امام خمینی در هر زمانی راهگشاست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همان گونه که مسیر حرکت پیامبر(ص) و امام حسین (ع) همیشه جاودان است، سیره و اندیشه امام خمینی (ره) نیز در هر زمان ارزشمند و راه گشاست.
حجت الاسلام مصائبي

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با تسلیت سالروز رحلت امام خمینی (ره) اظهار داشت: توکل بر خدا، اعتقاد به هدف و اعتماد بر مردم سه ویژگی و شاخصه امام خمینی (ره) بود که با سیری در زندگی ایشان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی می توان به آن پی برد.

 

وی با اشاره به شاخصه توکل برخدا، گفت: امام خمینی (ره) با توکل بسیار بالا به خداوند در زمان انقلاب در برخورد با رژیم شاهنشاهی، تبعیدها و بعد از انقلاب با آمریکا مقابله کرده و فرمودند: " آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند".

 

حجت الاسلام مصائبی اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اعتقادی که به هدف و پایه ریزی نظام مبتنی بر قرآن و فرهنگ اهل بیت (ع) داشتند، با اعتماد به مردم نهضت و حرکتی انقلابی را علیه رژیم منحسوس آغاز و جمهوری اسلامی ایران را پایه ریزی کردند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی شخصیت امام خمینی (ره) را الهی خواند و افزود: هیچ چیز در زندگی، شخصیت و هدف امام راحل تأثیر نداشت و ایشان با توکل بر خدا و با اعتقاد به هدف الهی و اعتماد به مردم با تمام توان در برابر زیاده خواهی ها و ظلم ایستادگی کردند بر همین اساس شخصیت امام خمینی (ره) را می توان شخصیت به تمام معنا الهی برشمرد.

 

وی با بیان این که شخصیت امام خمینی (ره) در دنیا بی نظیر و برگرفته از قرآن، پیامبر اکرم و ائمه معصومین (ع) بود، خاطرنشان کرد: دین مداری و دین محوری امام خمینی (ره) باعث شد تا مردم به ایشان اعتماد کرده و به رهبری ایشان قیام کنند.

 

حجت الاسلام مصائبی امام خمینی (ره) را منادی عدالت خواند و گفت: در حقیقت ظلم ستیزی از اصل های حرکت و نهضت امام خمینی (ره) بود.

 

وی اظهار کرد: با رجوع به سیر حرکت امام خمینی (ره) به عنوان فقیه شیعی و دینی می توان فهمید که رهبر کبیر انقلاب دارای دیدگاهی جهانی در خصوص ظلم ستیزی و اجرای عدالت بود و این امر به زمانی کوتاه محدود نمی شد.

 

حجت الاسلام مصائبی تأکید کرد: همانگونه که مسیر حرکت پیامبر(ص) و امام حسین (ع) همیشه جاودان است، سیره و اندیشه امام خمینی (ره) نیز در هر زمان ارزشمند و راه گشاست.

 

سخنان امام خمینی (ره) پشتوانه فکری و الهی دارد

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر با وجود رحلت امام خمینی (ره) سخنان گوهربار این فقید مشخص کننده مسیر و فصل الخطاب است به طور مثال می توان به جملات" پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد"، " نگذارید این انقلاب به دست نامحرمان بیفتد" اشاره کرد.

 

حجت الاسلام مصائبی گفت: سخنان ارزشمند امام راحل که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد پشتوانه فکری و الهی دارند و عصاره مطالب و پیام های بزرگی است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به لزوم مطالعه دقیق وصیت نامه الهی سیاسی امام خمینی (ره) افزود: وصیت نامه امام راحل برگرفته از مستندات دینی و قرآنی است ، چنانچه به صورت دقیق عمل شود بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

 

وی با بیان این که ولایت فقیه نعمت بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امروزه حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام خمینی (ره) اهداف امام راحل را پیگیری کرده و کشتی انقلاب را هدایت می کنند.

 

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به جایگاه امام خمینی (ره) در قلب مردم، بیان داشت: با گذشت بیش از دو دهه از رحلت رهبر کبیر انقلاب چنانچه گروه، حزب و یا اشخاصی بخواهند خود را ارائه کنند، خود را به امام راحل منتصب می دهند که این امر نشان دهنده ارادت قلبی مردم به این رهبر فقید است.

 

وی تأکید کرد: چنانچه رهبر معظم انقلاب فرموده اند:" این انقلاب بی نام امام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته نمی شد"، بنابراین باید از بیان، کلام و خط فکری امام راحل در راستای پیشبرد اهداف عالیه نظام بهره گیری شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات