۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۰۸۳۸۳
نماینده آیت الله سیستانی:

شیوه حسینی در برابر شیوه تکفیر قرار گرفته است

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان قدس حسینی تأکید کرد که هم اکنون شاهد تقابل شیوه حسینی با شیوه تکفیر در سراسر جهان هستیم.
حجت الاسلام عبدالمهدي کربلايي نماينده حضرت آيت الله سيستاني در کربلا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره بین المللی «بهار شهادت» که از عصر روز گذشته در حرم مطهر امام حسین(ع) آغاز به کار کرد اعیاد شعبانیه را تبریک گفت.

 

وی افزود: تولیت، کارکنان و خادمان عتبات عالیات کربلا از همه شرکت کنندگان در این جشنواره که در سالروز میلاد امام حسین(ع)، حضرت قمر بنی هاشم(س) و حضرت سجاد(ع) برگزار می شود، تقدیر و تشکر می کنند.

 

حجت الاسلام کربلایی با اشاره به برگزاری این جشنواره در حرم حضرت اباعبدالله(ع) تصریح کرد: هم اکنون نزاع میان شیوه حسینی سرشار از رحمت، عدالت، احسان، احترام به دیگران، صلح اجتماعی و پذیرش طرف مقابل در برابر شیوه وحشیانه، سنگدلی و کشتار مردم به دلیل مخالفت با عقایدشان وجود دارد.

 

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: جنایت این گروه ها به جایی رسید که دختران دانش آموز را از مدارس ربوده و مادران و خانواده ها را غرق در هراس می کنند. چهره اسلام به دلیل این اقدامات نزد جهانیان به عنوانی نظیر ترور، ذبح، ربایش، انفجار، شکافتن سینه و قطع سرها خلاصه شده است.

 

وی به تلاش و فداکاری پیامبر(ص) برای نشر آموزه های محبت آمیز اسلام، گفت: اندیشه تکفیری و جاهلانه این گروه از قاره آسیا فراتر رفته و به سراسر جهان رسیده است. ما به دلیل این چالش ها در مواضع سرنوشت سازی و تاریخی قرار داریم؛ مواضعی همانند آنچه امام حسین(ع) در آن قرار گرفت.

 

گفتنی است دهمین جشنواره «بهار شهادت» از سوی آستان های مقدس حسینی و عباسی به مدت 5 روز در شهر کربلا برگزار می شود./980/ب902/د

ارسال نظرات