۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۲۰۸۴۸۹
آیت الله موحدی کرمانی:

حرکت امام خمینی زلزله سیاسی در دنیا ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موحدی کرمانی با تاکید بر این که حرکت امام خمینی زلزله سیاسی در کاخ های مستکبران ایجاد کرد و بینی آنها را به خاک مالید، بر ضرورت قدرشناسی از نعمت انقلاب و ولایت فقیه تاکید کرد
آيت الله محمدعلي موحدي کرماني آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی در حسینیه ثارالله کرمان گفت: بعد از مقاماتی که برای معصومین می شناسیم می توان ادعا کرد نتوان مقام و خدمتی مانند خدمت و امام خمینی بیابیم؛ آن چه نصیب مردم ایران شد و به امید خدا نصیب جهانیان خواهد شد به برکت امام است.
 
وی افزود: جایگاهی که ایران نصیبش شد و زلزله ای که ایران در کاخ های مستکبرین ایجاد کرد و بینی آن ها را به خاک مالید توسط امام خمینی بود و اکنون از آن ذلت ها و ظلم ها به کجا رسیده ایم؛ انسان های مظلوم و علمای بزرگی در زندان بوده و کسی جرأت بردن اسم امام را نداشت.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: کشور در زمان طاغوت دست مردم نبود و مستقیما توسط آمریکایی ها و مستشاران آنها اداره می شد و امام خمینی در آن زمان در واکنش به قانون کاپیتولاسیون فریاد ایران را فروختند را زد و مردم را به این وسیله بیدار کرد.
 
وی تصریح کرد: نام ایران، امام و مقام معظم رهبری وقتی به گوش آمریکا و شخص اوباما می رسد پشت آن ها می لرزد و این واقعیت دارد کشور ما در حال حاضر قدرتی دارد که مردم دنیا آن را قبول دارند هر چند به زبان جاری نمی کنند که این ها همه به برکت تلاش های امام خمینی است.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به شکنجه های بی شرمانه ساواک، عنوان کرد: سرمایه ایران در زمان طاغوت در اختیار شاه بود؛ حرمت و اخلاقی باقی نگذاشته بودند و سرمایه و بیت المالی نداشتیم وقتی امام آمد بسیاری از نخبگان جامعه از سرانجام کار امام اظهار ناتوانی می کردند اما امام می فرمود شاه رفتنی است و آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
 
وی تأکید با اشاره به آیات مربوط به سپردن ولایت و به امیرالمؤمنین، کرد: روزی که علی بن ابی طالب به ولایت امت انتخاب شد کفار نا امید شدند و نا امید کفار زمانی است که مردم گوش به فرمان ولی باشند؛ زمانی که امام خمینی می گوید آمریکا غلطی نمی تواند بکند، اشاره به همین مطلب داشته که تا زمانی از ولی زمان اطاعت کنیم عزت های کنونی در اختیار ما باقی خواهد ماند.
 
آیت اله موحدی کرمانی با اشاره استفاده درست امام خمینی از فرصت های به وجود آمده، اظهار داشت: امام حسین(ع) در فرصتی که به دست آورد نهضتی به وجود آورد که امام خمینی با الهام از آن نهضت کار حسینی کرد و فریاد زد که خون بر شمشیر پیروز است و شاه روزی از کشتن خسته خواهد شد.
 
وی با اشاره به ترس افراد بسیاری از عاقبت نظام اسلامی پس از امام خمینی، اظهار داشت: امام انسان ها را ساخت و مطمئن بود راهی را که انتخاب کرده درست است و تصور جامعه بعد از امام وحشت آور بود؛ اما امام گفت با قلبی مطمئن و ضمیری امیدوار می روم.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به رهبری موفقیت آمیز حضرت آیت الله خامنه ای ادامه داد: شکر خدا بعد از امام نیز شخصیتی بزرگ مانند آیت الله خامنه ای سکان دار انقلاب شد و سخنان خود را همانند امام گفته و همچنین همانند امام از هیچ قدرتی ترسی نداشته، پاک بوده، مواضع آن از قرآن و روایات است و در بحران ها نظام را حفظ خواهد کرد.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر بیداری امام نبود نهضت بار ها سقوط می کرد اما امام بدون هیچ ترسی با مشکلات سر راه انقلاب مقابله کرد.
 
وی با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ ادامه داد: همه آحاد ملت و مسؤولان باید جهاد گونه کار کنند تا اقتصاد و فرهنگ به اوج خود برسد و رهبر بزرگوار وقتی می فرمایند فرهنگ از اقتصاد مهم تر است یعنی باید همه فعالیت های وزارت خانه ها مانند وزارت امور خارجه اسلامی باشد و مردم با رأی خود همین را می خواهند.
 
عضو جامعه روحانیت مبارز به عزم استاندار کرمان برای به وجود آوردن محوری به نام ولایت و توسعه در استان، اظهار داشت: همه مردم به میدان بیایند تا تحولی در استان به عنایت خدا با محور ولایت و توسعه ایجاد شود.
 
وی در ادامه بیان خدمات مقام معظم رهبری به نظام اسلامی گفت: رهبر بزرگوار توصیه های ارزنده ای به مذاکره کنندگان گفتند و امیدواری به غرب را مضر خوانده و تلاش برای اتکا به درون را توصیه کردند؛ خط قرمز هایی را تبیین کردند تا حقوق مردمی که زمانی در مقابل هجمه نظامی ایستادند و امروز در جنگ اقتصادی ایستادگی می کنند را حفظ کنند.
 
آیت الله موحدی کرمانی اظهار داشت: باید اسراف ها کم شود و چیز هایی که به گوش ما می رسد نشان می دهد در مراسم ها و در تالار ها غذا های بسیاری اسراف می شود که پسندیده نیست و از این ها خوف دارم عذاب نازل شود؛ مدیرانی که بر سر کار می آیند به اموال موجود قانع باشند و دکوراسیون عوض نکنند.
 
وی  با توصیه به همگان برای تقویت اقتصاد کشور، ادامه داد: باید از تولیدات داخلی استفاده شود و باز هم توصیه می کنیم تولید کنندگان کیفیت را بالا ببرند تا مصرف کننده ها رغبت داشته باشند به خرید کالای ایرانی که این ها سبب خواهد شد اقتصاد ما رونق پیدا کند و یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی توجه ثروت مندان به قشر پایین و فقیر جامعه است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه عنوان کرد: عزتی که ملت ما دارد به برکت اسلام است و به همگان توصیه می کنم اسلام را حفظ کنید و ظاهر کشور اسلامی را اسلامی نگه دارید زیرا گناهی که آشکار انجام می گیرد همه مسؤول بوده و باید تذکر بدهند اما علاوه بر حجاب باید تمامی گناه هایی که به انقلاب آسیب می زند را از بین برد.
 
وی ادامه داد: بعد از انقلاب انسان هایی تربیت شدند که انسان در سرگردانی می ماند دختر خانمی به من گفت به خواستگار های خود جواب منفی می دهد برای اینکه می خواهد با شوهر آینده او یک جانباز باشد.
 
این عالم کرمانی در پایان اظهار داشت: خانواده های بزرگواری 4 شهید و 5 شهید تقدیم انقلاب کردند و مادری که همه پسران او شهید شده بودند درخواست کرد برود پشت جبهه خدمت کند؛ خواهری که حجاب خود را رعایت نمی کند این ارزش های پامال کرده است و ندای امام حسین را پاسخ نداده است و همه ما باید بدانیم مدیون رشادت های انسان های بزرگی هستیم./9704/پ202/ج
ارسال نظرات