۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۲۰۸۴۹۸

مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی در لبنان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) شب گذشته با حضور علما و شخصیت‎هایی از ادیان و مذاهب مختلف در لبنان برگزار شد.
امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم بیست و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) شب گذشته از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

 

بسیاری از علما، نمایندگان، سیاستمداران، نظامیان و شخصیت های مختلف ادیان و مذاهب مختلف از کشورهای مختلف جهان در این مراسم حضور داشتند.

 

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله، شیخ محمد رشید قبانی مفتی اهل تسنن، نماینده نبیه بری رییس پارلمان، حجت الاسلام محمد یزبک رییس شورای شرعی حزب الله و غضنفر رکن آبادی سفیر ایران از شخصیت های برجسته شرکت کننده در این مراسم بودند.

 

رکن آبادی در این مراسم با اشاره به ملت ایران را بر اساس رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای مقتدر توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با ایمان و صلابت در کنار مستضعفان جهان ایستاده است؛ مستضعفانی که زیر پرچم استکبار جهانی قرار گرفته و ثروت و حقوق و آینده آنها از سوی استکبار غارت می شود.

 

وی افزود: ایران همچنین در کنار ملت های آزاده به ویژه فلسطین مقاوم که خواهان زندگی کریمانه به دور از اشغالگری و کشتار ایستاده است، قرار گرفته تا ملت فلسطین به زندگی مورد نظر خود برسد.

 

سفیر ایران در لبنان که دوره فعالیت وی به پایان رسیده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حامی دولت، مقاومت و ارتش لبنان است و به مقاومت ملت شریف این کشور که با همه توان در برای دفاع از حاکمیت و استقلال در برابر دشمن صهیونیسم قرار گرفته، درود می فرستد.

 

رکن آبادی ادامه داد: پیام ما در بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) به جهانیان واضح است که رسالت محبت، صلح، گفت وگو، مبارزه با تسلط گرایی و اشغال و برپایی عدالت در جهان به شمار می آید. ما ملتی هستیم که ایمان داریم دوران کنونی متعلق به مستضعفان است./980/ب902/د

ارسال نظرات