۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۲۰۸۷۰۰
فضل الله:

امت اسلامی با الگوی امام خمینی در صحنه حضور دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت با اشاره به تحکیم مبانی اسلامی استقلال از وابستگی به قدرت‎های جهانی، تأکید کرد که امت اسلامی با پیروزی از الگوی امام راحل(ره) با هوشیاری در صحنه حضور یافته است.
سيد علي فضل الله، امام جمعه بيروت

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته منطقه حاره حریک که در مسجد امامین حسنین(ع) برگزار شد به بیست و پنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی مبانی ارزشمند اسلامی استقلال از وابستگی به کشورهای بزرگ را تحکیم بخشید و با وحدت اسلامی به سوی پایین آوردن فتیله نزاع مذهبی و قومیتی گام برداشت.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) الگوی مبارزه با اشغالگری و معرفی چهره پیشرفته و نورانی اسلام را ادامه داد و به یاری مستضعفان جهان بدون توجه به وابستگی دینی، فرهنگی و اجتماعی آنان پرداخت. امت اسلامی بر اساس روحیه به یادگار گذاشته امام راحل با بیداری و پویایی در صحنه حضور دارد.

 

فضل الله انتخابات ریاست جمهوری سوریه را نشان دهنده عزم این ملت برای پایان بحران دانست و تصریح کرد: مقامات سوری باید در سطح آرزوهای ملت در قبال ثبات باشند و زمینه های گفت وگوی داخلی را فراهم سازند.

 

خطیب جمعه بیروت نسبت به خلأ قانونی عدم انتخاب رییس جمهور در لبنان ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: این خلأ تنها به ریاست جمهوری بسنده نکرده و به پارلمان و دولت می رسد که آثار بسیار نامطلوبی بر کشور خواهد گذاشت. مسؤولان باید همه تلاش خود را برای انتخاب رییس جمهور و تصویب سایر قوانین مهم انجام دهند.

 

وی حمله تروریستی صورت گرفته به سامرا را محکوم کرد و خاطر نشان ساخت: حمله به سامرا و بروز درگیری در نزدیکی حرم مطهر امامین عسکریین(ع) نشان داد تلاش ها برای برقراری آرامش و ریشه کن شدن فتنه در این کشور باید افزایش یابد./980/ب902/د

ارسال نظرات