۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۰۸۷۳۷
حجت الاسلام عبادی:

هنر مهم ترین ابزار برای انتقال مفاهیم و معانی فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هنر یکی از راهکارهای متعالی برای آموزش مفاهیم مختلف به مردم است، گفت: هنر مهم ترین وسیله برای انتقال مفاهیم و معانی فرهنگ اسلامی در جامعه است.
هنر اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با هنرمندان خراسان جنوبی با بیان این که هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم دینی در دنیای معاصر است، گفت: متاسفانه بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه امروز ریشه در فقر فرهنگی دارد بنابراین هنرمندان با انتقال مفاهیم فرهنگی و معانی اسلامی به مردم از طریق هنرهای مختلف می توانند نقش موثری در اعتلای فرهنگ جامعه داشته باشند.

 

وی با بیان این که بهترین نوع از هنر، هنری است که در بردارنده محتوا و معانی بلند اسلامی باشد، گفت: هنری که از مفاهیم و فرهنگ اسلامی به دور باشد نه تنها با استقبال عامه مردم روبه رو نخواهد نشد بلکه نخواهد توانست به خوبی به رسالت و وظیفه خود در جامعه اسلامی که همان انتقال مفاهیم فرهنگ اسلامی است به خوبی عمل کند.

 

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان این که متاسفانه در خراسان جنوبی به دلیل محرومیت تمامی اقشار و هنرمندان نیاز به حمایت های مالی دارند، گفت: تا زمانی که از هنرمندان استان حمایت نشود نخواهیم توانست در زمینه هنری در انتقال فرهنگ اسلامی به مردم به خصوص نسل جوان عملکرد موفقی داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عبادی از آمادگی نمایندگان استان برای پیگیری مطالبات هنرمندان خراسان جنوبی خبرداد و گفت: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب سال جاری را به عنوان سال فرهنگ نامگذاری کرده است پیگیری مطالبات هنرمندان یکی از رسالت های شاخص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان مجلس در سال جاری است.

 

وی انتقال مفاهیم اسلامی و سبک زندگی دینی از طریق هنر را یکی از راهکارهای مهم مقابله با تهاجم فرهنگی عنوان کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فرهنگ مردم یک جامعه به وضعیت حجاب و فرهنگ هنرمندان آن جامعه وابسته است، گفت: تا زمانی که هنرمندان عزم همگانی خود را برای انتقال مفاهیم سبک زندگی دینی به مردم جزم نکنند و کارهای آنها با روند ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه متضاد باشد هرگز تلاش های سایر نهادهای فرهنگی در سطح کشور برای نهادینه کردن مفاهیم سبک زندگی دینی به ثمر نخواهد نشست.

 

حجت الاسلام عبادی هنرمندان را خط مقدم جبهه جنگ نرم فرهنگی عنوان کرد وگفت: در دنیای امروز مهم ترین ابزاری که سران استکبار و مهاجمان فرهنگ غربی برای انتقال مفاهیم سکولار و غیر دینی از آن استفاده می کنند هنر است بنابراین برای مقابله با این تهاجم باید از سلاح خود غربیان یعنی هنر استفاده کرد اما این هنر باید دربردارنده مفاهیم عمیق اسلامی و انسانی باشد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر متاسفانه بیشتر محصولات فرهنگی تولید شده در کشور با محتوای سبک زندگی دینی در تضاد هستند و نوعی تجمل گرایی، اشرافی گری و مصرف گرایی غربی را ترویج می کنند، گفت: مسؤولان فرهنگی باید نظارت بیشتری بر محصولات تولید شده در عرصه فرهنگ داشته باشند زیرا محصولات فرهنگی برخلاف سایر نیازهای مردم نیازهای روحی را تامین می کنند و در سعادت اخروی و دنیوی انسان نقش مهمی دارند./968/پ202/ب

ارسال نظرات