۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۰۸۹۲۳
شیخ عیسی قاسم:

امام خمینی توفیقی الهی برای امت اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان بحرین به بیان ویژگی‎های امام خمینی(ره) پرداخت و ایشان را توفیقی الهی از سوی خداوند برای مسلمانان عنوان کرد.
شيخ عيسي قاسم رهبر شيعيان بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در جمع نمازگزاران مسجد امام صادق(ع) شهر قفول، امام خمینی(ره) را یکی از بزرگ ترین افراد خیرخواه امت پس از معصومان(ع) توصیف کرد و گفت: امام راحل در علم و ایمان ثابت قدم بود، راه حق را با قدرت در پیش گرفت، صفای روح داشت، سرشار از روحیه فداکاری در راه مبانی بود و سعی و تلاش فراوانی برای وحدت امت از خود نشان داد.

 

وی امام را توفیقی الهی برای امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی مرد بزرگی بود که بزرگی خود را از مبانی انسانی و مدرسه ای بدست آورد که مبتنی بر اخلاق و همه ویژگی های نیک است. چنین مردی مطمئنا به آسمان تعلق دارد و می توان معرف به خدا و بی نیازی از غیر پروردگار را در ایشان مشاهده کرد.

 

آیت الله عیسی قاسم تصریح کرد: امام خمینی متعلق به همه امت و همه بندگان صالح خداوند است و از آن کشور، مذهب و قومیت خاصی نیست. ایشان اخلاص کاملی به امت داشت و مواضعشان تا ابد در میان مسلمانان وجود خواهد داشت.

 

رهبر شیعیان بحرین درباره ایستادگی امام راحل در برابر استکبار جهانی، اظهار داشت: امام در حالی که یک ایرانی شیعه بود با صداقت و قاطعیت به حمایت از ملت فلسطین پرداخت و با وجود دشمنی برخی کشورهای عربی با او هیچ گاه از این مساله کوتاه نیامد. امام خمینی در حالی که به رهبری کشوری ساده و نیازمند به دیگران می پرداخت با قدرت در برابر هر نوع استکبار ایستادگی کرد.

 

وی تأکید کرد: امت اسلامی و همه مستضعفان جهان باید یاد و خاطره این بزرگمرد را گرامی بدارند و از درس های این شخصیت جلیل القدر بهره گیرند./980/ب902/د

ارسال نظرات