۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۰۹۱۲۰

فتوای مفتی لیبی علیه تروریسم در این کشور

خبرگزاری رسا ـ مفتی لیبی اعلام کرد: کسانی که در رکاب خلیفه حفتر می‎جنگند طالمانی هستند که از اطاعت ولی امر خارج شده‎اند.
مفتي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، "صادق الغریانی" مفتی لیبی اعلام کرد: کسی که به لشکر خلیفه حفتر بپیوندد و با او بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است و برعکس، هر کس در راه جنگ علیه خلیفه حفتر کشته شود، شهید است.

 

وی در برنامه تلویزیونی " اسلام و زندگی" که از شبکه داخلی لیبی و تحت نظارت دار الفتاوی این کشور پخش می شد گفت: کسانی که در رکاب حفتر می‌جنگند، ظالمانی هستند که از اطاعت ولی خارج شده و ظالمانه با مردم می جنگند و مردم باید از امر خداوند سبحان اطاعت کرده و علیه آنها بجنگند؛ چرا که آنها ظالم هستند.

 

خلیفه حفتر فرمانده سابق نیروی زمینی لیبی از اوایل ماه می عملیاتی را موسوم به عملیات "کرامت" علیه گروه های افراطی و جهادی در لیبی آغاز کرده است.

 

گفتنی است افراد مسلح ناشناس روز شنبه(7 ژوئن) مرکز صدور فتوای لیبی را با آرپی جی مورد هدف قرار دادند که خسارت‌های مادی به دنبال داشت.

 

این در حالی است که "صقر الجروشی" فرمانده نیروی هوایی وابسته به نیروهای حفتر، ادعا کرده است که هدف قرار دادن مقر دار الافتا در طرابلس کار نیروهای حفتر نبوده است./982/ب101/د

منبع: تقریب

ارسال نظرات