۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۲۰۹۱۵۴
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

دشمنان در جبهه فرهنگی به دنبال شکستن ساختارهای ادیان و مذاهب اصیل هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که ناتوی فرهنگی در کمین هویت دینی، ملی و منطقه ای است، گفت: حوزه اصلی فعالیت دشمنان در جبهه فرهنگی، شکستن ساختارهایی است که ادیان و مذاهب اصیل به دنبال تثبیت آن هستند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد آذربايجان غربي

حجت الاسلام محمد باقر کریمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: استکبار جهانی که برای تسلط بر منافع ملت ها سازمان نظامی ناتو را تشکیل داده است تا از طریق آن به نابودی هویت ملی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهداف استعماری بپردازند و با استفاده از امکانات زنجیره ای، متنوع و بسیار گسترده رسانه ای سر رشته ی تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ملت ها را در دست گیرند.

 

وی افزود: ناتوی نظامی که تا دیروز برای کنترل کمونیسم و قدرت نظامی شرق، با مدرن ترین تجهیزات نظامی و تسلیحات کشتار جمعی ایجاد شده بود، در حال حاضر برای مقابله با قطب قدرتمند اسلامی و تأثیرات شگرف انقلاب اسلامی بر ملت های مسلمان و غیر مسلمان فاقد کارایی و توانمندی لازم است از این رو در کنار آن یک سازمان عریض و طویل فرهنگی شکل گرفت که تحت فرماندهی صهیونیست بین الملل، با استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی و فرهنگی و ساماندهی مناسب آنها مبارزه برنامه ریزی شده با اسلام و قرآن تلاش کرد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: این سازمان عریض و طویل و در عین حال مخفی را مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی نامیده اند که استراتژی ناتو با رویکرد نظامی، تصرف زمین و کسب منابع و مراکز مهم اقتصادی است که استراتژی آن قبضه کردن باورها، ایدئولوژی و جهان بینی ملت ها و فرهنگ هاست.

 

وی خاطر نشان کرد: ناتوی فرهنگی (استعمار نو) در جدیدترین نوع تهاجم خود با انواع فیلم ها، بازی های تخیلی، نقاشی متحرک، هنرهای تجسمی، کتاب، روزنامه، سایت های اینترنتی، شبکه های ماهواره ای و... اقدام به جنگ نرم در دامنه ای گسترده علیه دین و ایدئولوژیک اسلامی- انسانی کرده است به گونه ای که از راه نفوذ فرهنگی و از طریق تخدیر فرهنگی جوامع تحت سلطه قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام کریمی گفت: مقام معظم رهبری سال ها قبل فرمودند که تهاجم و ناتو فرهنگی واقعیتی است که وجود دارد و امروزه نیز شاهد ادامه تهاجم فرهنگی  دشمن علیه ایران اسلامی هستیم.

 

وی اضافه کرد: استکبار جهانی با توجه به سرمایه گذاری هایی که در حوزه فرهنگ و هنر انجام داده  امید داریم شاهد حمایت مسؤولان استانی و کشوری با توجه به اهمیت امر فرهنگ، که به درستی از سوی رهبر کبیر انقلاب تاکید شده باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و قدرت بسیار خوبی در مقابله با تهاجمات را  دارد بنابراین ما نیز باید با برنامه ریزی های متناسب، فعالیت های فرهنگی را افزایش دهیم تا بتوانیم حرفی در مقابل استکبار فرهنگی داشته باشیم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان این که  ناتوی فرهنگی در کمین هویت دینی، ملی و منطقه ای است و جبهه ناتوی فرهنگی هم مانند دیگر جبهه های طراحی شده از سوی دشمنان ملت ایران و امت اسلام دارای اهداف خاص خویش است، افزود:حوزه اصلی فعالیت دشمنان در جبهه فرهنگی، شکستن ساختارهایی است که ادیان و مذاهب اصیل به دنبال تثبیت آن هستند.

 

حجت الاسلام کریمی گفت: دشمنان و اعضاء ناتوی فرهنگی با استفاده از ابزارهای مختلف در پی ایجاد گسست در میان شالوده مستحکم دینی، ملی و منطقه ای است و متأسفانه جوانان و نوجوانان به دلیل حس کنجکاوی، علاقمندی به شناخت چیزهای جدید، عشق، جذابیت، کمی تجربه، اقتضای سنی و آسیب پذیری مهم ترین ابزار در دست اهداف ناتوی فرهنگی هستند و آن چه که موجب تخریب جوانان و نوجوانان می شود در محور فعالیت اعضاء ناتوی فرهنگی قرار دارد./1302/ت302/ب4

ارسال نظرات