۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۰۹۲۰۰
امام جمعه بروجرد مطرح کرد؛

لزوم تبیین اصول اولیه فرهنگ مهدویت در میان نسل جوان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بروجرد با بیان این که جوانان سرمایه های عظیم جامعه هستند، گفت: آشنا کردن جوانان با فرهنگ مهدویت لازمه ترویج و تبیین این فرهنگ در جامعه است.
حجت الاسلام ترابي-امام جمعه بروجرد

حجت الاسلام حسن ترابی، امام جمعه بروجرد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که جوانان هدف اصلی دشمنان قرار گرفته اند، بیان داشت: برای مقابله با هجمه های دشمن و هدایت جوانان در جامعه، فرهنگ اهل بیت(ع) را بین جوانان ترویج دهیم.

وی با تأکید برضرورت نهادینه شدن فرهنگ و آموزه‌های مهدوی در جامعه، افزود: اگر می خواهیم این معارف در جامعه ترویج یابد، ابتدا باید جوانان را با این فرهنگ آشنا کنیم.

امام جمعه بروجرد با بیان این که باید در مقابل جنگ نرم دشمنان اسلام ایستادگی کنیم و نگذاریم جوانان ما گرفتار توطئه های دشمنان شوند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها، هنرمندان و نویسندگان همگی باید در راستای ترویج مهدویت تلاش کنند.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: باید مسؤولان فرهنگی در محیط‌های ‌آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و مکان‌های فرهنگی به توسعه فرهنگ مهدویت بپردازند.

وی با بیان این که مهدویت اعتقادی حرکت آفرین است، افزود: مسائل مهدویت را باید برای جوانان و نوجوانان تبیین کرد تا این مباحث در عمق جان و دل آنان نفوذ کند.

حجت الاسلام ترابی انتظار فرج را از با فضیلت‌ترین اعمال دانست و بیان داشت: از اهداف مهم جامعه اسلامی تربیت زمینه‌سازان ظهور امام زمان (عج) است.

وی با بیان این که تبیین برنامه‌های نیمه شعبان و دهه مهدویت در جامعه امروز ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: متولیان امر باید در راستای محتوابخشی به جشن ها ی نیمه شعبان اهمیت دهند.

امام جمعه بروجرد در ادامه تأکید کرد: روحانیان در راستای معرفی شخصیت والای امام زمان(عج) و وظیفه اصلی شیعیان در زمان غیبت اقدام کنند./9451/ت302/ب 

ارسال نظرات