۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۲۰۹۲۴۵
آیت الله نجفی:

اجازه تجزیه عراق را نمی‎دهیم

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با محکومیت جنایت تروریست‎ها در استان نینوا، تأکید کرد که به هیچ وجه اجازه تجزیه عراق و تحقق نقشه دشمنان را نمی‎دهیم.
حضرت آيت الله شيخ بشير نجفي از مراجع تقليد نجف بيانيه حضرت آيت الله نجفي در محکوميت تصرف موصل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف، پیامی را درباره آخرین تحولات امنیتی عراق و تسلط تروریست های داعش بر شهرهای استان نینوا صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: تحولات امنیتی خطرناک در عراق عزیزمان را با نگرانی و تاسف دنبال می کنیم. دشمنان عراق در پی تجزیه و شکاف این کشور بوده و تروریست ها نیز به بهانه های واهی در حال تحقق اهداف آنان در داعش هستند.

 

وی افزود: هر وجب از خاک عراق به عراقی ها تعلق دارد و به هیچ وجه راضی به تجزیه آن نیستیم. از قشرهای مختلف ملت عراق به ویژه نظامیان عزیز می خواهیم با شجاعت در برابر پروژه دشمنان جهت تعرض هر جزء از خاک کشور بایستند و به تجاوز علیه شهروندان بی گناه پاسخ دهند.

 

حضرت آیت الله نجفی بر لزوم یکپارچگی و توجه به حساسیت دوران کنونی تأکید کرد و ادامه داد: هر سیاستمداری که احساس کند در مرحله کنونی در شرایط مطلوبی بسر نمی برد باید از پست خود کناره گیری کند و جای خود را به کسی بدهد که توانایی ادای وظیفه در شرایط استثنایی امنیتی و وحدت ملی کنونی را داشته باشد.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد: عدم کارآمدی مسؤولان سبب شد کشور به این مرحله برسد، بنابراین تسریع در تشکیل دولت مخلص و هوشیار که بتواند با عشق و اخلاص به وطن در راستای تحقق خواسته های مردم تلاش کند و همه فرزندان کشور را یکپارچه سازد، ضروری است.

 

وی حمایت همگانی ملت از ارتش عراق را خواستار شد و اظهار داشت: جنایت های رخ داده علیه شهروندان بی گناه در موصل را به شدت محکوم کرده و از همه عراقی های شریف می خواهیم به یاری نیروهای امنیتی شتافته و اجازه ندهند که برخی افراد به آوارگی مردم، سرقت ممتلکات آنان و تجاوز به نوامیس شهروندان همانند آنچه در سوریه رخ می دهد، بپردازند./980/ب902/د

ارسال نظرات