۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۰۹۳۳۳
مدیر حوزه علمیه تبریز:

مسؤولان دغدغه حوزه‌های علمیه را داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که حوزه علمیه متولی اصلی دین در جامعه است، گفت: همه باید در جهت تقویت این نهاد علمی تبلیغی گام بردارند.
حجت الاسلام سيد حسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه تبريز

حجت الاسلام سیدحسین سیدی‌ثانی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح آخرین وضعیت آموزشی و فعالیت های این مرکز بزرگ علوم دینی پرداخت و اظهار داشت: متولی اصلی دین در جامعه حوزه های علمیه هستند، از این رو همگان باید در جهت تقویت این نهاد علمی تبلیغی گام بردارند.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه پاسبان شریعت و دین خدا هستند، خاطرنشان کرد: بالاترین ثمره این هدف برقراری نظام اسلامی بوده است، چنانکه امام راحل تربیت‌یافته مکتب حوزه علمیه بودند، بنابرین هر چه در جهت تقویت حوزه و توسعه مدارس علمیه در سراسر کشور گام برداریم، به نقع جامعه خواهد بود.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به این‌که هم اکنون از نظر کمبود فضای فیزیکی و آموزشی در حوزه های علمیه با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: از مسؤولان شهری و استانی استدعا داریم که دغدغه حوزه های علمیه آذربایجان و تبریز را داشته باشند، این نظام به برکت وجود حوزه و روحانیت شکل گرفته است.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با تأکید بر این‌که آیت الله شبستری به عنوان رییس عالی حوزه های علمیه استان دغدغه توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی را دارد، گفت: هم اکنون در تبریز مدارس علمیه طالبیه، باقرالعلوم، سفیران هدایت، حضرت ولی‌عصر(عج)، سالار شهیدان، امام صادق(ع)، صادقیه و الزهرا(س) در سطوح یک تا سه فعالیت دارند.


وی افزود: افزون بر این مراکز، درس خارج فقه آیت الله شبستری سه روز در هفته با حضور بیش از 300 طلبه برگزار می شود، افزون بر این‌که مرکز تخصصی سطح سه علامه امینی و نمایندگی مرکز جامعه المصطفی العالمیه قم نیز با 100 طلبه خارجی از کشورهای همجوار در حوزه علمیه حضرت ولیعصر‌(عج) فعال هستند.


حجت الاسلام سیدی‌ثانی با اشاره به پیگیری های مستمر امام جمعه تبریز برای راه‌اندازی بزرگترین حوزه علمیه منطقه شمال غرب که به صورت جامع در استان آذربایجان شرقی و تبریز فعالیت خواهد کرد، گفت: برای جمعیت بیش از 2 میلیون نفری تبریز این تعداد طلبه بسیار کم و در حد ناچیز است.


مدیر حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز تصریح کرد: هم اکنون مناطقی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد که فاقد روحانی هستند، حتی گاه مشاهده شده 50 روستا در منطقه ای از وجود یک روحانی بی بهره هستند، حال باید دید که اهالی این مناطق مناسک و برنامه های دینی خود را چگونه اجرا می کنند./935/ت302/ب4

ارسال نظرات