۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۰۹۵۹۴
نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

آموزش بیش از 160 مروج امر کشاورزی در راستای تبیین احکام زکات

خبرگزاری رسا ـ نماینده حوزه ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بیش از 160 نفر مروج امر کشاورزی و دامداری آموزش می بینند تا احکام زکات را در کنار امر ترویج کشاورزی و دامداری به روستائیان، کشاورزان و دامداران آموزش دهند.
نمايندگي حوزه ولي فقيه در جهاد کشاورزي
حجت الاسلام سید حامد ساجدی نژاد، نمایندگی حوزه ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته 14 درصد رشد کشت در محصولات کشاورزی گندم و جو نسبت به سال گذشته در استان وجود دارد و از آنجایی که امسال قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شده علاقه‌مندی به کشت این محصول افزایش یافته است.
 
وی افزود: یکی از سیاست های جهاد کشاورزی برای امر تبلیغ زکات تبیین و تشریح بیمه محصولات کشاورزان از طریق پرداخت زکات است که مردم خود به این امر واقف و به آن اعتقاد دارند.
 
نمایندگی حوزه ولایت فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: وظیفه مسؤولان نظام جمهوری اسلامی خدمت به مردم است چنان چه مسؤولان و متولیان امر زکات، سیستم بهره مندی از محل زکات را در پروژه های عمرانی به مردم تبیین کنند و سهم تشویقی دولت نیز تحقق یابد مردم در امر پرداخت زکات رغبت بیشتری نشان می دهند.
 
وی با بیان اینکه در زمان امامت جمعه مجاهد نستوه آذربایجان حجت الاسلام حسنی کارهای ارزنده ای در مسیر زکات در آذربایجان غربی انجام گرفته است، اضافه کرد: امیدواریم در سال های امامت جمعه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی نیز شاهد رشد میزان زکات جمع آوری شده در استان باشیم.
 
حجت الاسلام ساجدی نژاد خاطر نشان کرد: بیش از 160 نفر مروج امر کشاورزی و دامداری آموزش می بینند و برای 264 هزار کارشناس امر زکات جزوات آموزشی تهیه شده تا احکام زکات را در کنار امر ترویج کشاورزی و دامداری به روستائیان، کشاورزان و دامداران را که یکی از نیاز های اساسی این بخش است، آموزش دهند.
 
وی با بیان اینکه برای کارشناسان این بخش یک دوره کارآموزی در خصوص آموزش دوره زکات برگزار می شود، گفت: در این دوره تلاش می کنیم تا افراد با احکام شرعی زکات آشنا شوند که در پایان این دوره آموزشی برای این افراد گواهی نامه صادر خواهد شد.
 
نماینده حوزه ولایت فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی به دیگر برنامه های مربوط به این بخش اشاره کرد و افزود: با حضور در برنامه های سیما و رادیو تلاش می کنیم تا مردم را با مسائل و امور مربوط به زکات، اهمیت، آثار و برکات زکات و اثرات عدم پرداخت زکات را به صورت صحیح تبیین کنیم.
 
وی به برنامه های اجرایی در هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در این هفته از چهره های برجسته پرداخت کنندگان زکات و افرادی که ما را در امر اطلاع رسانی زکات کمک کرده اند به ویژه رسانه های استانی تقدیر خواهد شد.
 
حجت الاسلام ساجدی نژاد با درخواست همکاری مجدد از اصحاب رسانه به ویژه رسانه های مکتوب و اینترنتی، اضافه کرد: گماردن افراد مورد اعتماد و موجه که چهره بومی دارند و افرادی که در امر زکات دخیل بوده یا پرداخت کنندگان زکات بوده اند در این امر استفاده کنند.
 
وی در پایان با بیان اینکه با همکاری مسؤولان دستگاه ها تلاش می کنیم تا همایش سراسری زکات را در استان با حضور مربیان و پرداخت کنندگان زکات برگزار کنیم، خاطر نشان کرد: در صورت تامین بودجه جهت قدردانی از زحمات مروجین امر زکات به سفرهای زیارتی و سیاحتی اعزام خواهند شد./1302/ت302/ب4
ارسال نظرات