۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۲۰۹۶۹۵

کنفرانس بین المللی منجی در هند برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کنفرانس بین المللی ˈمنجیˈ روز یکشنبه با حضور نماینده مقام معظم رهبری در حیدرآباد هند برگزار شد.
هند

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس بین المللی ˈمنجیˈ در کنسولگری ایران در حیدرآباد برگزار شد و کارشناسان مسلمان و غیر مسلمان درخصوص منجی در ادیان مختلف و نگاه آنها در باره آینده جهان،دیدگاههای خود را بیان کردند.

 

این کنفرانس را نمایندگی مقام معظم رهبری در هند با همکاری انجمن پیشوایان مذاهب هند، دانشگاه جامعةالمصطفی، مرکز پژوهش آستان قدس رضوی و مجمع جهانی اهل بیت (ع) برگزار کرد.

 

شهر حیدرآباد مرکز ایالت آندراپرادش از مراکز تجمع مسلمانان هند است که تعداد زیادی از ایرانیان مقیم نیز در آن زندگی می کنند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان در این کنفرانس گفت: همه مذاهب بدنبال برقراری عدالت و صلح و اتحاد هستند.

 

حجت الاسلام مهدی مهدوی پور افزود:در دین اسلام به صورت کامل به مساله منجی پرداخته شده است .

 

وی جامعه بشری را همچون یک کاروان دانست که از مراحل و راههای سخت و پر فراز و نشیب می گذرد ولی در نهایت یک منجی کاروان را هدایت می کند.

 

مهدوی پور با اشاره به اهمیت و جایگاه منجی در زندگی بشر، برای ایجاد یک مرکز پژوهشی و مطالعاتی در زمینه منجی اعلام آمادگی کرد.

 

ˈ حسن نوریانˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد نیز گفت: این کنفرانس می تواند مجالی برای بیان دیدگاه های مذاهب گوناگون برای مطالعه و بررسی مساله ˈ منجی ˈ در ادیان مختلف و نگاه آنان به آینده جهان باشد.

 

وی افزود: تبیین مساله منجی می تواند برای فرزندان ما که از آینده جهان چهره مبهمی دارند نگاهی متفاوتری ایجاد کند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات