۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۰۹۸۳۴
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

26 امامزاده شاخص خراسان شمالی؛ میزبان طرح ضیافت الهی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 26 امامزاده و بقعه متبرک شاخص شهرستان های هشت گانه این استان برگزار می شود.
نشست اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي حجت الاسلام سهرابي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی صبح سه شنبه در نشست برنامه ریزی این اداره کل در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برنامه های اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ماه رمضان در قالب طرح ضیافت الهی برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در ماه رمضان امسال طرح ضیافت الهی در 26 امامزاده و بقعه متبرک این استان با حضور روحانیان مبلغ اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه خراسان شمالی برگزار می شود، افزود: در این طرح 26 روحانی مبلغ اعزامی به همراه شماری دیگر از روحانیان بومی همکاری می کنند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که این طرح در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی برگزار می شود، هدف از اجرای طرح ضیافت الهی را ارتقای اعتقادات و باورهای مردم علی الخصوص نسل جوان، بهره گیری از ظرفیت امامزاده ها در ایام ماه مبارک رمضان و ایجاد فضای معنوی در این اماکن متبرک ذکر کرد.

 

به گفته وی در این طرح برنامه هایی نظیر برگزاری مراسم های دعا و مناجات، برپایی نمازهای جماعت، اجرای برنامه های قرآنی، پاسخ گویی به احکام و شبهات، برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر استانی و کشوری و نیز قاریانی از کشور مصر، طرح دوره قرآن و ... پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: همچنین در طرح ضیافت الهی امامزاده های خراسان شمالی مراسم ویژه شب های قدر نیز به مدت سه شب با حضور روحانیان مبلغ برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: برپایی سفره های افطار، اطعام دهی به ایتام و نیز برگزاری برنامه هایی در راستای ترویج فرهنگ وقف مخصوصا وقف برای مسائل فرهنگی از دیگر برنامه هایی است که در جریان برگزاری طرح ضیافت الهی در خراسان شمالی برگزار می شود.

 

به گفته حجت الاسلام سهرابی در ایام ماه مبارک رمضان سفره های کریمانه افطار بر اساس نیات خیر واقفان در محل امامزاده ها و بقاع متبرک میزبان برگزاری طرح ضیافت الهی گسترده می شود.

 

این مسؤول اضافه کرد: پیش از فرا رسیدن ماه مبارک به منظور آماده سازی امامزاده های استان برای میزبانی در ماه رمضان، غبارروبی این اماکن مقدس در تمامی امامزاده های میزبان طرح ضیافت الهی با حضور مسؤولان و متولیان و خادمان این امامزاده ها انجام خواهد شد.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ماه رمضان سال گذشته نیز طرح ضیافت الهی در 23 امامزاده و بقعه متبرک شهرستان های این استان برگزار شد که روزه داران استقبال خوبی از آن کردند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که ماه رمضان امسال شمار امامزاده های میزبان طرح ضیافت الهی در خراسان شمالی از 23 امامزاده به 26 امامزاده افزایش یافته است، اظهار امیدواری کرد که امسال نیز این طرح معنوی با حضور چشمگیر روزه داران با شکوه بیشتری برگزار شود.

 

به گفته وی این طرح در ماه رمضان امسال به صورت توأم با طرح نشاط تابستانی در امامزاده های خراسان شمالی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی عنوان کرد: طرح مزبور در بجنورد در محل حرم حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده یحیی(ع) روستای نوده چناران و امامزاده روستای طراقی ترک، در شهرستان شیروان در امامزاده حمزه رضا (ع) و در فاروج در امامزاده جعفر(ع) سیاهدشت فاروج برگزار می شود.

 

به گفته وی در شهرستان مانه و سملقان نیز طرح ضیافت الهی در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) انصار، در اسفراین در امامزاده جعفر(ع)، در شهرستان های گرمه و جاجرم در حرم مطهر امامزاده فخرالدین(ع) ایور و در برخی دیگر از امامزاده های شاخص این استان برگزار خواهد شد.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در شمال شرقی کشور 156 امامزاده و بقعه متبرک ثبت شده وجود دارد./9314/پ202/ب

ارسال نظرات