۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۰۹۹۰۸
خبرگزاری رسا منتشر کرد؛

نظرسنجی از طلاب درباره فیلترینگ و پالایش فضای مجازی

خبرگزاری رسا ـ نتیجه یک نظرسنجی نشان می دهد بخش زیادی از طلاب حوزه های علمیه، پالایش فضای مجازی را ضروری می دانند.
رسانه ها فضاي مجازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مواردی که در روزهای گذشته مورد توجه رسانه های قرار گرفت و موجی از بحث و نظر را ایجاد کرد، چگونگی مواجهه با ابزار های رسانه ای همچون ماهواره و اینترنت بود. سخن گفتن از ضرورت ارتباط با دنیای نوین و حذف فیلترینگ و  قبح زدایی از برخی رسانه ها که سبک زندگی اسلامی ایرانی را هدف قرار داده اند موضوعی نبود که به راحتی از کنار آن عبور کنیم. بحث ها به گونه ای بالا گرفت که دلسوزان انقلاب و ائمه جمعه نسبت به خطرات فضای مجازی گوشزد کردند و نسبت به بیان سخنان حاشیه برانگیز از سوی مسؤولان اجرایی هشدار دادند.
 
اظهار نظرها پیرامون ضرورت ساماندهی فضای مجازی تا آنجا بالا گرفت که شخص رییس قوه قضاییه موضع گیری صریح کرده و گفت افرادی که از اینترنت آزاد دم می زنند معلوم است که فضای مجازی را نشناخته اند.
 
 خبرگزاری رسا به همین منظور در صدد برآمد تا این موضوع را از منظر طلاب و فضلای حوزه های علمیه بررسی کند و افکار عمومی را در این باره بسنجد. از این رو از مخاطبین خود پرسیدیم:

"به نظر شما اهمیت پالایش و مراقبت از فضای مجازی تا زمانی که شبکه ملی اینترنت راه اندازی نشده است تا چه اندازه است؟
 
که نتایج به شرح ذیل است:

1-خیلی زیاد : هشتاد و شش درصد
2-زیاد: پنج درصد
 3- کم:سه درصد
4- خیلی کم":شش درصد
 
نتیجه نظرسنجی خبرگزاری رسا نشان می دهد که طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تا چه اندازه نسبت به خطرات فضای مجازی واقف هستند و نسبت به داشتن فضای امن مجازی به عنوان زندگی دوم دغدغه دارند.
 
نیک پیداست در شرایطی که مقام معظم رهبری به دلیل اهمیت فضای مجازی، خود وارد عرصه شده و کمیته عالی فضای مجازی را با اهدافی کلان و والا راه اندازی کرده اند، بهتر است به فکر بهسازی فضای مجازی باشیم و اظهار نظرهای شخصی را به تریبون های عمومی نکشانیم./909/پ202/ج
ارسال نظرات