۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۱۰۰۷۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

توجه به وقف‌های قرآنی سبب از بین رفتن مهجوریت این کتاب آسمانی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این که قرآن در جامعه اسلامی ما مظلوم و مهجور واقع شده است، گفت: عملکرد اوقاف در خصوص ایجاد وقف های قرآنی بسیار ضعیف است و مردم اصفهان توجه چندانی به وقف در امور قرآنی نداشته اند.
حجت الاسلام رضا صادقي

حجت الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با اهمیت پرداختن به کلام الله مجید، گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده اگر آیات این کتاب را بر کوهی نازل می کردیم، آن کوه از خود خشوع نشان می داد و از خوف خدا شکافته می شد.

 

 

وی با اشاره به این که هر مسلمانی باید در زندگی خود به قرآن تمسک جوید، تصریح کرد: تمسک به قرآن دارای ابعاد مختلفی است و قرائت، استماع و تدبر در آیات قرآن از ابعاد تمسک به قرآن کریم است. 

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: پیامبر(ص) در روایتی فرموده اند که قرآن را پیشوا و فرمانده خود قرار دهید و نسبت به آموختن یا آموزش دادن قرآن اهتمام ورزید.  

 

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود متذکر شد: تبعیت و عمل کردن به قرآن مهم ترین بُعد تمسک به قرآن کریم است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: انسانی که با قرآن مأنوس است، در زمان مرگ از عذاب قبر واهمه ای ندارد و در برزخ و روز قیامت هم سربلند است. 

 

 

وی ابراز داشت: قرآن در جامعه اسلامی ما مظلوم و مهجور واقع شده و به همین دلیل باید برای خارج کردن قرآن از مهجوریت، قدم های بیشتری در جامعه برداشته شود.

 

 

حجت الاسلام صادقی گفت: در استان اصفهان موقوفات فراوانی برای روضه خوانی امام حسین(ع) موجود است ولی عملکرد وقف در امور قرآنی بسیار ضعیف است و مردم اصفهان توجه چندانی به وقف در امور قرآنی نداشته اند.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از مردم خواست نسبت به وقف های قرآنی توجه وی‍ژه ای داشته باشند تا از منفعت موقوفات، فعالیت های قرآنی گسترش یابد. 

 

 

وی یادآور شد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متولی برگزاری مسابقات شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی قرآن است.

 

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب نسبت به افزایش جمعیت حافظان قرآن تا 10 میلیون نفر تأکید فراوانی دارند، یادآور شد: در همین راستا در سال 91 طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم کلید خورد.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به این که طی دو سال گذشته  بالغ بر  35 هزار نفر در سطح این استان در این طرح شرکت کرده‌اند گفت: خوشبختانه بیش از 105 درصد سهمیه مربوطه محقق شده است./939/ت302/ب4

ارسال نظرات