۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۱۰۱۵۴

سمینار «مفهوم منجی عالم در اسلام و کتابهای مقدس» در اندونزی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار «مفهوم منجی عالم در اسلام و کتابهای مقدس» از سوی نمایندگی جامعةالمصطفی در اندونزی برگزار شد.
سمينار «مفهوم منجي عالم در اسلام و کتابهاي مقدس» در اندونزي
 
به گزارش خبرگزاری رسا، نمایندگی جامعةالمصطفی در اندونزی با همکاری هیأت اجرائی دانشجویان صدرا، سمینار شعبانیه با عنوان «مفهوم منجی عالم در اسلام و کتابهای مقدس» را برگزار کرد.
 
 
این سمینار با حضور مصدق مرحبان، کارشناس مهدویت در ادیان آسمانی، دکتر خالد الوالد، رییس هیأت مدیره کالج صدرا، مدرسان، کارمندان و دانشجویان نمایندگی در سالن اجتماعات المصطفی برگزار شد.
 
در آغاز این سمینار، خالد الوالد بیان داشت: نیمه شعبان روزی است که به تولد منجی عالم نسبت داده شده است و ما به عنوان کسی که بی صبرانه منتظر آن منجی هستیم باید به چند نکته توجه کنیم که این نکات عبارت از این است که چرا باید برنامه ای به مناسبت این روز برگزار شود، آن منجی عالم کیست و مفهوم و سیستم منجی عالم چیست؟
 
وی در ادامه افزود: در روند سال‌های گذشته پیشرفت‌های شگفت انگیزی در همه زمینه‌ها رخ داده، از آن زمانی که شتر و اسب به عنوان وسایل نقلیه انسان‌ها استفاده می شد تا هم اکنون ماشین و هواپیما جای آنها را گرفته است. این پیشرفت‌ها در طول زمان انجام شده اما تمدن و فرهنگ‌ها با بودن این تجهیزات خراب و خراب تر می‌شود. به خاطر همین ما محتاج کسی هستیم که بتواند مشکلات مردم را برطرف کند.
 
در ادامه، مصدق مرحبان درباره منجی عالم از دیدگاه سایر ادیان الهی، اظهار داشت: یقین داشتن به منجی عالم یک موضوع دینی نمی باشد بلکه یک موضوع انسانی است و هر انسانی که خواهان عدالت است به این موضوع اهمیت می دهد. برای درک منجی عالم باید شرط‌هایی وجود داشته باشد، آن شرط ها عبارت از اعتقاد به خدا، داشتن رهبری که بتواند او را به خدا برساند و پذیرفتن حضرت ابراهیم (ع) به عنوان نبی خدا است.
 
کارشناس مهدویت در ادیان آسمانی در پایان خاطرنشان کرد: بر حسب کتاب دیرینه سایر ادیان، این منجی از فرزندان حضرت ابراهیم (ع) است. یکی از مشخصات ظهور منجی این است که او باید در خانه خدایی که حضرت ابراهیم (ع) بنا کرده، ظهور کند. آن منجی، کسی است که از یک بانوی بنی‌اسرائیلی به دنیا آمده سپس خداوند آن را نزد خود پنهان کرده و در وقت غیر قابل پیش بینی ظهور خواهد کرد./907/ب102/د
ارسال نظرات