۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۲۱۰۱۶۴
حجت الاسلام سالک:

بقاع متبرکه سنگر مهم مقابله با استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: بقاع متبرکه یکی از سنگر های مهم در مقابله با استکبار جهانی است.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عصر امروز در بازدید اعضای کمیسیون فرهنگی از امامزاده عباس(ع) ساری اظهار داشت: یکی از سنگر های مهم در مقابله با استکبار و سلطه جهانی همین بقاع متبرکه و مراکز فرهنگی آنها است.

 

وی افزود: استکبار جهانی با استعمار فکری، اذهان نسل جوان را از لحاظ اعتقادی با نشر اکاذیب و القاء شبهات سست کرده و جامعه را از اسلام و دین و اهل بیت(ع) جدا می کند و نقش بقاع متبرکه در مقابله با این عمل استکبار، بسیار مؤثر است.

 

حجت‌الاسلام سالک در ادامه با تشکر از عملکرد فرهنگی خوبی که سازمان اوقاف در امامزادگان انجام شده است، گفت: این برنامه های فرهنگی نشانگر یک مقابله سخت با استکبار جهانی است زیرا وقتی جوان و نوجوانی با معارف قرآنی آَشنا شود، این در حقیقت همانند تیری است که به قلب دشمن و سینه آمریکا و اسرائیل اصابت می کند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هرچه حضور جوانان در این اماکن که سنگر هستند تقویت شود قدرت مقابله و مقاومتشان بیشتر می شود.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اگر برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه گسترش بیابد دو نتیجه را در پی خواهد داشت، گفت: ارتقاء فهم اعتقادی، اخلاقی و عملی جامعه در پناه قرآن و عترت و همچنین ناامیدی دشمنان اسلام دو اثر مهم گسترش برنامه های فرهنگی در اماکن متبرکه است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به مشکلات اعتباری و همچنین تخصیص اعتباری ضعیف، سازمان اوقاف و امور خیریه بسیار جهادی وارد عمل شده و عملکرد قابل قبولی داشته است و این قابل تقدیر است.

 

حجت الاسلام سالک با تاکید بر ورود سایر مسؤولان دستگاه های فرهنگی کشور و حمایت از اوقاف ادامه داد: در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هم تصمیمات خوبی را برای اوقاف در حوزه های قرآنی، غنی سازی اوقاف و مباحث آموزش در کشور صورت گرفته است./950/پ203/ب1

ارسال نظرات