۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۲۱۰۲۰۴
امام جمعه ارومیه:

نسل کشی مسلمانان توطئه استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه، گفت: امروزه گروه‌های تکفیری با حمایت استکبار جهانی مسلمانان را کافر معرفی کرده و آنها را به جرم زیارت مرقد ائمه اطهار(ع) قتل عام می کنند. ‌
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به اقدامات بی رحمانه گروه‌های تکفیری و سلفی علیه مسلمانان، اظهار کرد: قتل عام شیعیان از سوی سلفی ها، تکفیری‌ها و وهابی ها توطئه ای از پیش تعیین شده توسط دشمنان اسلام و دست نشانده های وابسته استکبار جهانی است.

 

وی با بیان این که عدم پرستش غیر خدا یکی از موضوع های مهم گروه های گمراه سلفی، وهابی و تکفیری است، افزود: این گروه‌ها معتقدند چون مسلمانان در اماکن مقدسه و متبرکه اقدام به زیارت می کنند و کسی غیر از خدا را پرستش می کنند کافر هستند و باید نسل آنان از روی زمین برداشته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، گفت: امروزه گروه‌های تکفیری با حمایت استکبار جهانی مسلمانان را کافر معرفی کرده و آنها را به جرم زیارت مرقد ائمه معصومان(ع) قتل عام می کنند.

 

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به امنیت موجود در کشورمان، خاطرنشان کرد: امنیت و آسایش در ایران اسلامی جای مباهات و افتخار دارد.

 

وی هشدار داد: البته نباید امنیت موجود ما را از هجمه های احتمالی دشمنان غافل کند، باید هر لحاظ آماده مقابله با هرگونه تهاجم نظامی و فرهنگی دشمنان بد نیت باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی صلابت و قدرت نظامی و اتحاد دولت و ملت ولایتمدار ایران اسلامی را همواره حافظ و نگهدار این کشور برشمرد و افزود: هیچ توطئه و اندیشه شومی نمی تواند در برابر این قدرت و مقاومت ایستادگی کند.

 

وی بخشی از خطبه های نماز جمعه را به موضوع حجاب در جامعه اختصاص داد و گفت: رعایت حجاب و عفاف در اصل سوم قانون اساسی کشور به صراحت آمده است و تمام مسؤولان نظام در قبال حسن انجام آن مسؤولند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت:  همه مسؤولان از ریاست جمهوری تا مسؤولان رده پایین باید در راستای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوی و مبارزه با مظاهر فساد تلاش کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حضور برخی از مظاهر بدحجابی و بی حجابی در جامعه اذعان داشت: امروز در جامعه اسلامی ایران شاهد برخی مظاهر بی حجابی و بدحجابی هستیم که رعایت کامل آن بر عهده تمامی مسؤولان و تک تک مردم جامعه گذاشته شده است.

 

وی همچنین مسؤولان و مردم را به رعایت تقوای اقتصادی توصیه و تصریح کرد: رعایت عدل و انصاف در انجام معاملات به خصوص در روزهایی که به آغاز ماه مبارک رمضان نزدیک می شویم یکی از تأکیدات دین اسلام است که بازاریان و فروشندگان باید در رعایت انصاف در خرید و فروش دقت کنند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات