۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۲۱۰۲۳۹
در قالب طرح «آسمانی ها» صورت می گیرد؛

برگزاری بیش از 2هزار کلاس تابستانه در کانون های فرهنگی مساجد چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان این که امسال بیش از 2 هزار کلاس تابستانه با قالب طرح «آسمانی‌ها» در کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود، گفت: 400 کانون فرهنگی و هنری مجری طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد این استان هستند.
حجت الاسلام مراد يوسفي

حجت الاسلام مراد یوسفی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، ضمن گرامی داشت دهه تکریم مساجد، با بیان این که مساجد در اسلام از اهمیت و عظمت والایی برخوردارند، اظهار داشت: از صدر اسلام تاکنون مساجد جزء لاینفک جامعه اسلامی بوده و پیامبر اسلام در بدو ورود به مدینه به احداث مسجد پرداخت و این نشان دهنده مسجد محور بودن جامعه اسلامی است.

 

وی با بیان این که نقطه قوت مساجد در گستردگی فعالیت‌های مساجد است، افزود: مساجد متناسب با موقعیت زمانی و نیاز جامعه، نقش‌های متفاوتی ایفا میکنند و همواره به عنوان سنگری مقاوم و دژی مستحکم برای مبارزه علیه دشمنان به شمار آمده و به عنوان عنصری بازدارنده جهت دست یابی به اهداف شومشان مطرح است.
 
حجت الاسلام یوسفی ادامه داد: احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد و استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی، هدایت و سازماندهی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد تحت عنوان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری در استانها از اهداف تأسیس این کانون‌ها بود.
 
این مقام مسؤول تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حفظ شأنیت مساجد از وظایف کانون‌ها است که این فعالیت‌ها باید منجر به جاری و ساری شدن نام خدا به بهترین وجه در مساجد شود.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان این که خدمت به اصحاب مسجد دارای اجر و پاداش والایی است، بیان کرد: شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یکی از وسیع‌ترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود که تاکنون مأمن صدها هزار نوجوان و جوان علاقه‌مند و مستعد بوده است.
 
وی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برای اجرای فعالیت‌های خود در گستره استانی نیازمند حمایت مسؤولان هستند.
 
این مقام مسؤول با بیان این که حمایت‌ها باید در بعد مادی و معنوی باشد، افزود: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و گرایش نوجوانان و جوانان به کانون‌های مساجد و شرکت در کلاس‌های تابستانی این مراکز باید حمایت‌ها بیشتر شود.
 
حجت‌الاسلام یوسفی با اشاره به استقبال خانواده‌ها از کلاس‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان، عنوان کرد: حضور فرزندان در مساجد و شرکت در این کلاس‌ها موجب ایجاد امنیت روانی برای خانواده‌ها شده و انعکاس خوبی در جامعه دارد.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان این که بیش از 400 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک پنجم مساجد استان دارای کانون فرهنگی و هنری شوند که معادل با حدود 450 باب کانون فرهنگی و هنری است؛ البته امسال مجوز تأسیس 50 کانون فرهنگی و هنری صادر می‌شود تا به مرز 450 کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان برسیم.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های تابستانه کانون‌های مساجد، افزود: کانون‌ها با امضای تفاهم‌نامه اوقات فراغت در 18 صفحه مؤظف به برگزاری دو کلاس قرآن و احکام در رأس کلاس‌ها بوده و مابقی کلاس‌ها نیز متناسب با نیاز منطقه برگزار می‌شود.
 
این مقام مسؤول در پایان با بیان این که امسال بیش از 2 هزار کلاس تابستانه با قالب طرح «آسمانی‌ها» در کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود، عنوان کرد: 400 کانون فرهنگی و هنری مجری طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان هستند؛ سال گذشته 22 هزار نوجوان و جوان چهارمحالی از کلاس‌های اوقات فراغت مساجد بهره‌مند شدند که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال‌جاری به 30 هزار نفر برسد./9457/ت302/ب
ارسال نظرات