۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۲۱۰۲۴۷
استاد حوزه علمیه خراسان جنوبی:

اقتصاد اسلامی بدون حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان ملی محقق نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که باید چارچوب ها و اصول حمایت از تولیدکنندکان در کشور دچار تحول جدی شود، گفت: اقتصاد اسلامی بدون حمایت از کار آفرینان و تولیدکنندگان داخلی محقق نمی شود.
اقتصاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، آیت الله محمدابراهیم ربانی مهمویی، استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و مسؤولان استانی خراسان جنوبی با بیان این که تا زمانی که حمایت از تولید ملی در دستور کار جدی دولت و مسؤولان استانی قرار نگیرد اقتصاد اسلامی محقق نخواهد شد، گفت: متاسفانه در حال حاضر اصول و چارچوب هایی که برای حمایت از تولیدکنندگان در کشور وجود دارد کافی نبوده و کسانی که دارای ایده های خوبی هستند به دلیل افزایش تورم و نبود حمایت کافی قادر به رقایت در بازار نبوده و مجبور به کنار گذاشتن فعالیت های اقتصادی خود هستند.

 

وی با بیان این که باید فرهنگ مصرف کالاهای داخلی در کشور نهادینه شود، گفت: با وجود تمامی توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید و مصرف کالاهای داخلی هنوز بازارهای داخلی از جمله بازارهای استان مملو از کالاهای خارجی است.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان این که بعضی از تولیدکنندگان داخلی با تولید کالاهای نامرغوب موجب بدنامی کالاهای ایرانی شده اند، گفت: تولید کالای بدون کیفیت خیانت به چرخه اقتصاد اسلامی بوده و این کار عین حرام و کم فروشی محسوب می شود.

 

آیت الله ربانی مهمویی با بیان این که خراسان جنوبی در زمینه تولید مواد معدنی و صادارت فرش در جهان شهره است، گفت: متاسفانه در حال حاضر در استان به دلیل واسطه گری و خام فروشی سود واقعی نصیب تولیدکنندگان نمی شود بنابراین مسؤولان و مدیران استانی باید با ایجاد خطوط جدید تولید در کارخانه ها و احداث مراکز فرآوری محصولات استراتژیک در استان زمینه تحقق اقتصاد پویا و اسلامی را در استان فراهم کننند.

 

وی ادامه داد: تا زمانی که در کشور به توانمندی ها و قابلیت های نهفته هر استان در تولیدات محصولات مختلف توجه نشود نخواهیم توانست دولت را بدون وابستگی به درآمدهای نفتی اداره کنیم.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: وابستگی به درآمدهای نفتی به شدت کشور را در معرض آسیب و تحریم ابرقدرت ها قرار می دهند بنابراین اگر دولت در درازمدت مسیری برای رهایی از وابستگی به درآمدهای نفتی پیدا نکند کشور دچار بحران جدی در سطح دنیا خواهد شد.

 

آیت الله ربانی با اشاره به این خراسان جنوبی از پتانسیل خوبی برای تولید برق خورشیدی برخوردار بوده و در این زمینه یکی از قطب های خاورمیانه است، گفت: رهایی استان از نیروگاه های وابسته به نفت و احداث نیروگاه های خورشیدی افزون بر فراهم کردن زمینه صادارت برق خورشیدی به کشورهای همسایه می تواند موجب صرفه جویی های زیادی در بخش انرژی در استان شود.

 

وی افزود: با وجود این که حدود چهارماه از سال جاری گذشته هنوز در خراسان جنوبی و در سطح کشور گام مهم و موثری برای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد برداشته نشده که این موضوع برای کشور در شرایط کنونی بسیار نگران کننده است.

 

استاد عالی حوزه علمیه خراسان جنوبی یادآور شد: تنها راه دست یابی به قدرت علمی، فرهنگی، دینی و اقتصادی برتر منطقه  فعال کردن پتانسیل ها و توانایی اقتصادی نهفته کشور با کمک سرمایه گذاران و تولید کنندگان ملی در سطح کشور است./968/پ202/ب4

ارسال نظرات