۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۱۰۳۷۹
در کنگره بین‌المللی سبط ‌النبی؛

دانشنامه مجازی مکتب اهل بیت رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ دانشنامه مجازی مکتب اهل بیت(ع) ـ ویکی شیعه در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر ـ امام حسن مجتبی(ع) با حضور رییس جمهوردر سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی شد.
کنگره بين المللي سبط النبي در تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دانشنامه مجازی مکتب اهل بیت(ع)  «ویکی شیعه» صبح امروز یک‌شنبه اول تیرماه در مراسم افتتاحیه کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر امام حسن مجتبی(ع) با حضور رییس جمهور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی شد.

 بر اساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به حوادثی که در دنیای اسلام می گذرد، گفت: امروز متاسفانه وحوشی که بر خون مسلمانان تشنه اند کودکان را سر می برند، دختران جوان را به عنوان برده می برند و حرمت هیچ چیز را نگاه نمی دارند و خود را به عنوان جهادی و اجرا کننده قرآن و اسلام معرفی می کنند و این درد و مصیبت بزرگی است.

 

وی گفت: امروز روز غم برای مسلمانان و روز شادی برای صهیونیست ها است زیرا آنها مسلمانان را به جان هم انداخته اند و از این کشتار و خونریزی لذت می برند و در این حال بر مردم غزه می تازند و فضایی را به وجود آورده اند که هیچ کس به فکر فلسطین، قدس و فلسطینیان بی گناه نباشد.


رییس جمهور افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری به وحدت در دنیای اسلام نیازمندیم و مسلمانان باید ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم صلح حسنی و به حرمت زاده ماه رمضان که برای وحدت مسلمانان محنت، فشار و زخم زبان را به جان خرید ، در کنار هم قرار گیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه رشته ولایت، سرپرستی و محبت میان همه دنیای اسلام باید برقرار شود، خطاب به کشورهای اسلامی و کسانی که متاسفانه با دلارهای نفتی به تروریست ها کمک می کنند، گفت: به شما توصیه و تاکید می کنم بدانید فردا نوبت شماست فکر نکنید این وحشی های تروریست را که به جان دیگران انداخته اید، به خونریزی و آدمکشی در سایر نقاط دست نخواهند زد.

 

رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: بین شیعه و سنی در دنیای اسلام تفرقه وجود ندارد ما برادر یکدیگر هستیم و سالها و قرن ها شیعه و سنی در عراق ، ایران، سوریه ، لبنان، شمال آفریقا و سرتاسر دنیای اسلام با برادری و اخوت زندگی کرده اند و در مساجد پشت سر یک امام به نماز ایستاده‌اند.

 

بر اساس این گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دانشنامه مجازی مکتب اهل بیت(ع) ـ ویکی شیعه با زحمات و تلاش‌های معاونت فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) راه‌اندازی شده است.

 

وی ابراز داشت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده است، توفیق پیدا کردیم، «کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر ـ امام حسن مجتبی(ع)» را برای شناساندن و شناختن ابعاد مختلف زندگانی امام حسن مجتبی(ع) برگزار کنیم.

رییس «کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر ـ امام حسن مجتبی(ع)» ابراز داشت: امام حسن مجتبی(ع) برای رویارویی با انحراف‌ها و حفظ و حمایت از اسلام ناب، عمر شریف و تمام جایگاه و موقعیت خود را به این امر اختصاص دادند، امروز مشاهده می‌کنیم که امام حسن مجتبی(ع) و این خط به لطف خداوند متعال پیروز شد.

در این مراسم آیت‌الله تسخیری، آیت‌الله مجتهد شبستری، حجت‌الاسلام واعظ جوادی، حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری،سفرای برخی کشورهای اسلامی و اندیشمندانی از 33 کشور جهان حضور داشتند.

بر پایه این گزارش در این مراسم پیام ویدئویی حضرت آیت‌الله جوادی آملی و پیام حضرت آیت‌الله سبحانی به «کنگره بین‌المللی سبط النبی الاکبر ـ امام حسن مجتبی(ع)» پخش و قرائت شد./956/پ203/ب4

ارسال نظرات